הר הביטוח הממשלתי - כל מה שצריך לדעת

לרוב האנשים יש מספר ביטוחים: ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח דירה, ביטוח רכב ועוד.

כיום לאדם אין אפשרות לראות את כל הביטוחים אליהם הוא משלם בבת אחת ולכן יכולים להיות מספר פוליסות ביטוח זהות שהוא משלם עליהם ללא ידיעתו או במילים אחרות – כפל ביטוחי.

כיום קיימים בישראל כשלושים מיליון מוצרי ביטוח שאנשים רכשו ולא תמיד אדם מודע למוצרי הביטוח שרכש.

בחודש אוגוסט בשנת 2016 הכריזו משה כחלון, שר האוצר ודורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, כי בתחילת שנת 2017 ישיקו אתר חדש, אתר "הר הביטוח" שמטרתו לפתור את בעיית הביטוחים הכפולים ולהוזיל את מחירי הביטוח.

"הר הביטוח" יהיה אתר אינטרנטי בו כל מבוטח יוכל לראות את כל מוצרי הביטוח שברשותו המבוטח יוכל לנהל את מסמכיו הקשורים לביטוחים השונים.

עד הקמת "הר הביטוח" כל אדם שרצה לברר על פוליסת ביטוח שברשותו היה צריך להתחיל לחפש ולאתר מידע על כל ביטוח שעליו הוא משלם בנפרד, מכיוון שהביטוחים נרכשים לאורך חייו, יכול להיות מצב שהמבוטח לא זוכר לאיזה ביטוחים הוא משלם ולכן היה קשה מאוד לכל אדם פרטי לעקוב אחר ביטוחיו הפרטיים.

עם הזמן עוברת תעשיית הביטוח בישראל שינויים רבים, הביטוח הוא לא עוד דבר רחוק שלא עוסקים בו אלה כיום אנשים יודעים ומבררים יותר על הביטוחים.

בשנים האחרונות ישנה עלייה גדולה בתלונות לאגף שוק ההון בעקבות גילוי של אנשים רבים שהם משלמים פעמיים לביטוח בתחום מסוים או שאנשים מתלוננים על חוסר ידיעתם בתחום שהם משלמים לו כל כך הרבה.

"הר הביטוח" מגיע לאחר השקת אתר הר הכסף, אתר שהשיק משרד האוצר לאיתור חסכונות פנסיונרים ופוליסות ביטוח חיים של תושבי מדינת ישראל. בנוסף לשירותים אלו קיים שירות הר הכסף 2 שיעשה לכם את כל הסדר הדרוש.

בשנת 2015 שילם הציבור 35 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח חיים, 18 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח כללי ו-10 מיליארד שקל על ביטוחי בריאות.

חלק ממטרתו של "הר הביטוח" הוא ליצור תחרות בין חברות הביטוח השונות, אדם ישווה את הביטוחים השונים שברשותו ויצטרך להחליט באיזו חברה הוא מעדיף להישאר, מן הסתם הלקוח יעדיף את החברה הזולה ביותר .

למשל אם אדם יכנס ל"הר הביטוח" ויגלה כי יש לו כמה ביטוחי חיים הוא יצטרך להחליט על אילו ביטוחים הוא ממשיך לשלם, כמובן שהוא יעדיף לשלם כמה שפחות והדבר יצור תחרות בין חברות הביטוח השונות.

שר האוצר אמר בנושא שהדבר הטוב ביותר ללקוח של חברות הביטוח הוא התחרות שיצור אתר הר הביטוח הממשלתי בין חברות הביטוח הרבות שנמצאות בישראל.

הכניסה ל"הר הביטוח" יהיה על ידי הקשת תעודת זהות ותאריך הנפקתה, הכניסה קלה מאוד ונגישה לכל אדם בישראל שיש לו תעודת זהות.

הכניסה לאתר תפנה את המשתמש לאזור אישי בו יוכל לעשות מספר פעולות כמו ביטול פוליסת ביטוח, קבלת מסמכים לצורך תביעה ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן