הר הביטוח – ביטוח ילדים

האם הילדים שלכם זקוקים לביטוח בריאות? האם כדאי לייצר עבורם פוליסת ביטוח סיעודי? מאיזה גיל מומלץ לעשות ביטוח ילדים? אם הגעתם לכאן, סימן שגם אתם הורים ששואלים מה נכון לעשות עבור ילדכם מבחינה ביטוחית. כאן ננסה לענות על כל השאלות ולצייד אתכם במידע מתאים לקבלת החלטות.

ערך המשפחה נחשב לערך עליון ויקר ערך. כל הורה מעוניין לעשות את הטוב ביותר למען ילדיו בכל המישורים ולכן סוגיית הביטוח היא נושא שצף ועולה פעם אחר פעם (ובצדק), בעיקר בקרב הורים טריים. כיום, כבר מרגע הלידה נפתחת לכל יילוד תוכנית מטעם המדינה בשם "חיסכון לכל ילד" ועליה נפרט בהמשך הכתבה. אלא שתוכנית זו המופעלת ע"י הביטוח הלאומי איננה מספקת כיסוי מלא לתרחישי חיים אפשריים ולכן מומלץ מאוד לבטח את ילדכם בחברת ביטוח לבחירתכם מרגע הלידה, כאשר בשלב זה כל המצטרפים נהנים מעלויות נמוכות וקבועות לטווח ארוך.

 

האם קופות החולים "מבטחות" ילדים?

במסגרת ההשתייכות לאחת מקופות החולים, מתקבל עבור הילד סל שירותים בסיסי המכסה בדיקות, טיפולים, אשפוזים וציוד רפואי.

מעבר לסל הבסיסי, ניתן להצטרף בכל קופת חולים לביטוח שב"ן (שירותי בריאות נוספים) שמציע השלמה וכיסוי מורחב, לרבות בדיקות מיוחדות, רפואת שיניים ועוד. השירותים הללו משתנים מקופה לקופה ולכן לפני שתבטחו, כדאי לבדוק מה מעניקה כל אחת מהקופות הקיימות.

 

האם כדאי לעשות ביטוח ילדים פרטי בתחום הבריאות?

למרות שסל השירותים שניתן מטעם קופות החולים הממלכתיות (הבסיסי והמשלים) מכסה את רוב התרחישים האפשריים, אין זה אומר שיסופק לכם פיתרון מקיף לכל מצב אפשרי. כך לדוגמה, אם הילד לוקה חלילה במחלה קשה, נפצע באורח מסוים או סובל ממצב רפואי מורכב, ייתכן שלא יקבל לכך כיסוי מהקופה הממלכתית. בנוסף, ישנן בדיקות שבאמצעות הביטוח הפרטי ניתן להקדים, לרבות אשפוזים או ניתוחים שמתבצעים באופן פרטי.

אם תבחרו להקים ביטוח ילדים פרטי, תהנו מהמעטפת המקיפה והמלאה ביותר שניתן לספק לכל בני המשפחה. ביטוח זה יאפשר לכם להשתמש בתרופות שלא נמצאות בסל התרופות שקובע משרד הבריאות, לבצע השתלות בארץ ובחו"ל, לקצר את ההמתנה הממושכת לטיפולים ולבדיקות ועוד. מאחר וילדים שזה עתה נולדו לא סובלים מבעיות בריאות מיוחדות, קל מאוד לצרף אותם לביטוח שכבר קיים לכם ולהעניק להם כיסוי מצוין.

 

האם כדאי לעשות ביטוח ילדים וביטוח סיעודי?

מצב סיעודי הוא תרחיש טראגי שאף הורה לא מייחל לו. ועם זאת, אדם עשוי להפוך לסיעודי בכל שלב בחייו, לצערנו גם בגיל מוקדם מאוד. מומלץ מאוד לצרף את ילדכם לביטוח סיעודי עם הגעתם לגיל שלוש. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  • הגיל הצעיר מביא למחיר פרמיה נמוך. בביטוחים סיעודיים, מחירי הפרמיה נשמרים לאורך כל החיים ולכן מומלץ מאוד לבצע זאת בהקדם האפשרי.
  • לאורך חיי המבוטח, נצברות לו זכויות שיאפשרו לו לבטל בעתיד את הביטוח ועדיין להישאר עם סכומים גבוהים (ערכי סילוק).

 

ביטוח ילדים ומידע חשוב על ביטוח תאונות אישיות לילדים

על פי חוק חינוך חובה בישראל, כל תלמיד מבוטח מטעם המסגרת הלימודית שלו בביטוח תאונות אישיות. ביטוח זה מכסה את הילד לא רק בשעות שבהן הוא נמצא במסגרת, אלא באופן מקיף במשך 24/7, בכל יום ושעה. ביטוח תאונות אישיות מתקיים ללא קשר למיקום התאונה וגם אם היא התרחשה בבית יחול כיסוי עבורה. במקרים מסוימים ותחת התניות מיוחדות, ביטוח זה יכסה אפילו תאונות שהתרחשו בחו"ל.

חשוב לציין שהחוק מגדיר "תאונה" כפציעה שמצריכה טיפולים או הליך שיקומי והיא איננה מצריכה הוכחת אשמה לגרימת הנזק שמישהו אחר ביצע. כך לדוגמה, אם במהלך שיעור ספורט נשברה לתלמידה השן, אין צורך להוכיח את אשמתו של התלמיד שמסר לה את הכדור חזק מידי, כדי לקבל פיצוי כספי.

אם נגרמה לתלמיד נכות שיש בה אחוזי נכות, יחול פיצוי כספי גם אם מדובר בנכות זמנית. הפיצוי יחושב לפי מספר הימים שבהם הילד היה מרותק לביתו ועל פי שיעור התעריף לכל יום, כפי שהוגדר בפוליסת הביטוח. בנוסף לכך חברת הביטוח המבטחת תשתתף בהוצאות רפואיות נוספות.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מטעם בית הספר פג תוקף שלוש שנים בדיוק מיום התאונה, או שלוש שנים מהגיעו לגיל 18 – לפי המאוחר. כך, אם התאונה התרחשה בגיל 18 יהיה ניתן לתבוע עד הגעתו של התלמיד לגיל 21.

 

האם ביטוח ילדים מבית הספר מספיק?

כל תאונה שנגרמת לילדנו היא אתגר משפחתי, בייחוד במצב של מחלה או תאונה קשה, בהם לא רק הקושי הטיפולי ומשך ההחלמה של הילד מקשים על ההורים, אלא גם ההיבטים הפסיכולוגיים והכלכליים. בפציעה או מחלה מסוגים אלו, המשפחה כמעט תמיד נקלעת לקושי כלכלי ופעמים רבות נפגעת ברמה התפקודית.

סוכני ביטוח מנוסים בביטוחי ילדים, יודעים שביטוח "בית ספרי" לא תמיד מספיק, מאחר ויש לו מגבלות מסוימות. כך לדוגמה, אם נגרמה לתלמיד נכות צמיתה והוא יזדקק לסיוע לשארית חייו, סביר להניח שתנאי זה לא מצוי בפוליסה או שמצוי באופן בלתי מספק. דוגמה נוספת היא כאשר תלמיד נפצע ונמנע ממנו ללמוד לבגרויות, כך שהוא נאלץ לממן מורים פרטיים כדי להתגבר על הפער (אין זכאות במצב זה למימון לימודי). כמו כן, הפוליסה מהמסגרת הלימודית לא כוללת פציעות כתוצאה מאירועי טרור ותאונות דרכים.

לפיכך, פוליסת ביטוח ילדים פרטית היא היחידה שבאמצעותה ניתן להבטיח את הפיצוי או ההשתתפות המקסימליים בהתאם למצב והצורך להם זקוק הילד. תוכלו ליצור פוליסת ביטוח תאונות אישיות גם במישור הפרטי (ע"י כל חברת ביטוח בישראל) וגם סוגי ביטוחים נוספים כמו הביטוח הסיעודי, ביטוח משלים שמכסה צרכים רפואיים וכד'.

 

ביטוח ילדים מטעם הביטוח הלאומי

החל משנת 2019 מפקיד הביטוח הלאומי לחשבון הבנק או מכשיר החיסכון (לבחירת ההורים) קצבת ילדים חודשית, מרגע הלידה ועד הגעת הילד לגיל 18. קצבה זו משולמת בלי קשר להכנסה המשפחתית לכל הורה תושב ישראל או אפוטרופוס מוכר לפי חוק. את התשלום מקבלים גם תושבי חוץ שעובדים בארץ כשכירים או עצמאיים עם היתר עבודה ושהייה וכן ילדים שעלו ארצה ללא הוריהם. אם תרצו לדעת מהו סכום הקצבה שמגיע לכם, תוכלו להשתמש במחשבון באתר הביטוח הלאומי.

כפי שבוודאי אתם מבינים, זוהי הפקדה כספית חודשית שנועדה לסייע לתא המשפחתי והיא איננה רלוונטית מבחינה ביטוחית כלל. לכן אין להסתמך עליה כמקור מימון או השתתפות לטובת טיפולים, בדיקות, אשפוזים או ניתוחים מכל סוג.

 

התאמת ביטוח ילדים ואיתור כפלי ביטוח

סוכנות הביטוח פלס המפעילה את הר הביטוח הפרטי, מספקת שירות מקיף ומקצועי לגבי איתור הביטוחים הקיימים לכם, לרבות ייעוץ מומחים בנוגע לטיב הביטוחים שברשותכם והמלצות שיעזרו לכם לחסוך תוך קבלת כיסוי רחב ככל האפשר. לפיכך תוכלו להיעזר באתר כדי לאתר ביטוחי ילדים שקיימים לכם ולהימנע מכפלי ביטוח, שקיימים לרוב הציבור בישראל.

חשוב להדגיש שכפלי ביטוח לא רק מביאים לתשלום כפול, אלא עשויים לבלבל אתכם במצב שבו אתם נזקקים להפעלתם. היועצים שלנו באתר הר הביטוח ערוכים לספק לכם המלצות מקיפות לגבי היעילות של כל אחת מהפוליסות ולאילו פוליסות כדאי לצרף את ילדכם.

הר הביטוח ילדים

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודהאם קופות החולים "מבטחות" ילדים?האם כדאי לעשות ביטוח ילדים פרטי בתחום הבריאות?האם כדאי לעשות ביטוח ילדים וביטוח סיעודי?ביטוח ילדים ומידע חשוב על ביטוח תאונות

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן