הר הביטוח – בדיקת עבר ביטוחי

הידעתם? הישראלי הממוצע נחשף ביממה אחת ללמעלה מ-2,000 פרסומות שונות! חברות, עסקים ויוזמות מכל הסוגים והמינים לא יפספסו את ההזדמנות להציע לכם לרכוש מוצרים, להצטרף לתוכניות ומסלולים, להירשם לשירות והכל במחירי מבצע אטרקטיביים שחבל לפספס. פלא שאין לכם מושג מה קורה בביטוחים שלכם כיום ובעבר? זה הזמן לעשות בדיקת עבר ביטוחי.

מעטים יכולים לשלוף מהזיכרון את כל פוליסות הביטוח שברשותם ולרוב הם יצטרכו לחשוב על זה, או לגשת לבדוק מה קיים להם. מעטים עוד יותר מצליחים להיזכר מהם הביטוחים שיצרו בעבר ומה עלה בגורלם. הסיבות לכך שאנחנו לא מאורגנים מבחינה ביטוחית הן רבות. אפשר להאשים את אורח החיים האינטנסיבי, את החברות שלא טורחות להרים טלפון מידי פעם וגם את מערכת החינוך שלא הסבירה לנו על חשיבותה של התנהלות פיננסית וביטוחית. אבל התוצאה היא תמיד אותה תוצאה: איש מאיתנו לא בודק את עברו הביטוחי ומשווה אותו לפוליסות הביטוח בהווה, כאשר הרבה פעמים בדיקת העבר הביטוחי דווקא תעלה ממצאים שלא חשבתם שיעלו.

 

3 ההשלכות הגרועות ביותר של אי בדיקת עבר ביטוחי

 

בדיקת עבר ביטוחי – כפלי ביטוחים

אחת ההשלכות הבולטות של אי בדיקת עבר ביטוחי על מנת להקים פוליסת ביטוח חדשה היא היווצרות של כפלי ביטוח. על מה בדיוק מדובר? כפל ביטוחי הוא למעשה אותו הביטוח ואותו הכיסוי שיצרתם פעמיים, בשתי הזדמנויות שונות. משלא בדקתם על מה אתם משלמים ואילו ביטוחים קיימים לכם, כלל לא ידעתם שכבר יש לכם פוליסת ביטוח זהה לזו שמציעים לכם ליצור ולכן כעת אתם משלמים פעמיים בעבור אותו הכיסוי. לו יכולתם לקבל כיסוי גדול בהרבה על אירוע ביטוחי מסוים מכיוון שאתם משלמים לשתי חברות, עולמנו היה נפלא. אלא שהחוק מגביל אתכם להשתמש רק בכיסוי של אחת החברות, מה שיוצר מצב שבו לעולם לא תצליחו לממש את הפוליסה השנייה ולמעשה שילמתם עליה במשך זמן רב שלא לצורך.

 

ביטוחי רכב – הר הביטוח

השלכה גרועה נוספת של חוסר בדיקת עברכם הביטוחי נוגעת לביטוחי הרכב. במטרה לעודד נהגים להימנע מתאונות ומהפעלת הביטוח, נוהגות חברות הביטוח לייקר או להוזיל את מחירי הביטוח בהתאם לעברכם הביטוחי. נהגים "טובים" שלא הפעילו בעבר את הביטוח (כלומר, לא עשו תאונות שמחייבות זאת) יקבלו הנחה משמעותית בחידוש ביטוח הרכב, בעוד שנהגים שהפעילו בעבר את חברת הביטוח שלהם יקבלו מחיר גבוה בהרבה על הפוליסה החדשה.

זהו עניין שגרתי ומוכר מאוד בעולם ביטוחי הרכב, הידוע גם בשם "היעדר תביעות"". עם סיום הביטוח הישן תצטרכו לחדש אותו ותוכלו לעשות זאת תמיד בחברה שונה. כיצד אותה חברה תדע לגבי עברכם הביטוחי? היא תבקש מכם מסמך היעדר תביעות מהחברה הקודמת וכך תציע לכם מחיר מתאים. אי בדיקתכם האישית לגבי העבר הביטוחי לא תוכל לאפשר לכם להיערך בצורה נכונה להוצאת ביטוח הרכב הצפויה לכם ותגביל אתכם מאוד ביכולת לנהל משא ומתן לגבי המחיר.

 

בדיקת עבר ביטוחי – ידיעת הביטוחים

השלכה שלישית במספר של היעדר בדיקת עברכם הביטוחי היא חוסר הידיעה לגבי הדברים שאתם כבר מבוטחים עליהם. אם חלילה ייגרם לכם או לרכושכם נזק, האם לא יהיה כדאי לדעת שיש לכם למי לפנות בנושא? ייתכן שיש לכם ביטוח מפני גניבות, ביטוח סיעודי או ביטוח בריאות פרטי שאתם משלמים עליהם ואפשר להפעיל אותם בעת הצורך. חוסר הידיעה לגבי מה שקיים אצלכם מבחינת הביטוח יגרום לכם לחשוב שמעולם לא יצרתם ביטוח שכזה ולכן תאלצו להתמודד לבד. זוהי השלכה נפוצה מאוד בקרב אנשים שלא שומרים על הסדר והשליטה האישיים, אך גם בקרב עובדי משק רבים שכלל לא זוכרים שיש להם ביטוח כזה מטעם מקום עבודתם.

 

אוקיי, הבנו! איך בודקים ומייעלים את הביטוחים שלנו?

הצעד הראשון הוא לעשות סדר בבלאגן ולהבין מה קיים היום. הבדיקה לא דורשת מכם מאמצים מיוחדים והיא תעזור לכם לקבל תמונה מלאה של הכיסויים שברשותכם, לפני שייגרם נזק וגם לפני שתפנו לחברת ביטוח כלשהי במטרה לקבל הצעת מחיר עבור ביטוח מסוים.

איך עושים זאת? נכנסים לאתר הר הביטוח, מזינים את פרטיכם האישיים וצופים בכל הביטוחים שקיימים לכם. זוהי יוזמה מדינית של משרד האוצר שפעילה החל משנת 2016 והיא תאפשר לכם לבדוק בהליך פשוט וידידותי לגבי כל סוגי הביטוח הקיימים: ביטוח בריאות, ביטוח משכנתא, ביטוח חיים ועוד. המידע המוצג כולל את שם חברת הביטוח ואת פרטי ההתקשרות עמה וגם מפרט כמה בדיוק אתם משלמים בעבור כל פוליסה. כך תוכלו לדעת במדויק מה קיים ולהשוות את מה שאתם משלמים למה שמציעות כיום חברות ביטוח אחרות, להתנהל באופן מושכל יותר ולהשתמש בידע המאורגן לטובת קבלת החלטות נבונות.

 

בדיקת עבר ביטוחי – קבלת מידע מאתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח הממשלתי שם לעצמו למטרה לשקף לציבור הישראלי את כל סוגי הביטוח הקיימים לו. המידע שעד כה היה שמור רק אצל חברות הביטוח והפך את חברות הביטוח לבעלות השליטה, מחזיר את השליטה הזו לצרכנים עצמם ומאפשר להם להחליט באופן אישי לגבי תכניות הביטוח והמחירים שברצונם לשלם. לאחרונה הצטרפה לאתר גם האפשרות להפיק את דוח היעדר תביעות ביטוח הרכב, כך שתוכלו להעביר אותו לחברת הביטוח שאתם רוצים להצטרף אליה מבלי שתאלצו לרדוף אחרי חברת הביטוח הקיימת ולהמתין עד שהמכתב יתקבל בדואר.

 

בדיקת עבר ביטוחי – מה עושים אחרי שמקבלים את כל המידע?

עקב האכילס של הר הביטוח הממשלתי הוא שהמידע המוצג לא כולל פעולות המשך. איש לא יאמר לכם כיצד מומלץ לנהל את פוליסות הביטוח שברשותכם, האם אתם משלמים מחיר סביר ביחס לשוק או האם הכיסוי בכל פוליסה בכלל יעיל עבורכם באופן אישי.

מסיבה זו, הוקם אתר הר הביטוח הפרטי, שמאפשר לציבור הישראלי לא רק לקבל את מלוא המידע, אלא גם להבין מה לעשות איתו הלאה. במצב של כפל ביטוחי, מדובר בשירות חשוב מאין כמוהו, שגם יבהיר לכם איזו פוליסה כדאי לשמור ועל מי לוותר וכיצד בכלל פונים לחברת הביטוח ומה מגישים לה במטרה לבטל את הפוליסה.

 

הר הביטוח הפרטי: יצירת מתווה ביטוחי מדויק ומשתלם

השימוש באתר הר הביטוח הפרטי פשוט וידידותי לכל משתמש, גם לאלו שאינם שולטים טוב באמצעים טכנולוגיים. האתר כתוב בפשטות ובאותיות גדולות, מנחה אתכם בכל פעולה ומסביר באופן ברור את כל אחד מצעדי הבדיקה. מערכת האתר שאליה תזינו את הפרטים האישיים, מתממשקת ישירות לאתר משרד האוצר ומספקת את הנתונים. אם תרצו, תוכלו לבצע פעולת המשך שתאפשר לכם לקבל דו"ח מפורט בנוגע לכל אחד מהביטוחים, כולל המלצות מדויקות בנוגע לכל ביטוח וביטוח.

באישורכם בלבד, סוכני הביטוח המקצועיים של הר הכסף הפרטי יבדקו לעומק כל הפוליסה שקיימת לכם ויתשאלו אתכם כדי להבין האם הפוליסה כוללת כיסוי מתאים או שיש צורך להרחיב אותה. בחלק מהמקרים, תגלו שהפוליסה מספקת כיסוי בלתי יעיל והחברה תלווה אתכם במטרה למצוא את הפוליסה המתאימה, במחיר המתאים.

בדיקת עבר ביטוחי היא פעולת חובה לכל אדם במדינת ישראל והיא תאפשר לכם לקבל מידע מקיף בנוגע להיסטוריית הביטוח בעבר ובהווה, לאתר כפלי ביטוח, את סוג הכיסוי ואת תשלומי הפרמיה בעבור כל ביטוח. השירות של אתר הר הביטוח הפרטי יאפשר לכם לדעת מה לבצע הלאה לאור הנתונים שקיבלתם, כך שתגיעו למתווה הביטוחי המדויק ביותר לחייכם, המטרות והצרכים האישיים.

בדיקת עבר ביטוחי

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמוד3 ההשלכות הגרועות ביותר של אי בדיקת עבר ביטוחיבדיקת עבר ביטוחי – כפלי ביטוחיםביטוחי רכב – הר הביטוחבדיקת עבר ביטוחי – ידיעת הביטוחיםאוקיי, הבנו!

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן