הר הכסף 2

פרויקט הר הכסף הוא מנוע לאיתור כספים אבודים של משרד האוצר ובנק ישראל אשר נשכחו עם השנים. המנוע מאפשר לכם למצוא ולאתר כספים ששכחתם או לא הייתם מודעים להם. זה יכול להיות : קרן פנסיה, קופת גמל, חסכון פנסיוני, פוליסת ביטוח, חשבונות בנק, פיקדונות ועוד.

מהו פרויקט הר הכסף 2?

פרויקט הר הכסף 2 היא מנוע חיפש לאיתור כספים אבודים אשר נשכחו עם השנים. מערכת זאת עוזרת לכם לבדוק אם יש לכם כסף והיכן הוא נמצא. הכניסה למערכת הר הכסף 2 פשוטה ביותר, יש להקיש את תעודת הזהות, תאריך ההנפקה, והאם הונפק לכם דרכון בשלוש שנים האחרונות, וכן אם יצאתם מהארץ בשלוש שנים האחרונות. אם המערכת בכל זאת לא מצאה עבורכם כספים למרות שאתם יודעים שיש לכם, תוכלו לפנות באופן פרטי לגופים השונים שבמדינת ישראל ולבקש מהם לקבל מידע על פי מספר תעודת הזהות שלכם.

למה משרד האוצר השיק אתר לאיתור חסכונות?

מאחר שלמשרד האוצר יש נתונים על יותר מ-10 מיליארד שקלים בחסכונות ללא פעילות אשר ממתינים לבעלים שלהם, החליט משרד האוצר להקים מנוע חיפוש שיעזור לאותם אנשים לאתר כספים ששייכים להם וטרם נלקחו. האתר מנסה למנוע את תופעת ניתוק הקשר בין החוסכים לכספם וכך מסייע לציבור לאתר את הכספים המגיעים לו. מעבר לכך, האתר נועד להגדיל את הרווחים של היורשים או המוטבים עקב פטירת קרוב משפחה.

מהם פיקדונות ללא תנועה או פעילות?

שמדברים על פיקדונות ללא תנועה או פעילות מדברים למעשה על פיקדונות ללא תנועה או פעילות, אשר עברו 10 חודשים מהיום שנתקבלה הוראה מבעל הפיקדון. לכן על הבנק לנסות ליצור קשר עם בעל הפיקדון ללא תנועה סמוך למועד פירעונו של הפיקדון.

חשוב שתשימו לב

מנוע החיפוש מוגבל לעד 10 חיפושים בלבד לכל תעודת זהות. לכן בחיפוש כספים על שם קרוב שנפטר יכול המשתמש לבצע עד 10 חיפושים למספר תעודת הזהות. כמו כן, מומלץ לשמור את התוצאות בקובץ אקסל או להדפיסן על מנת שלא תצטרכו לבצע חיפוש שוב. תוכלו גם לבקש שבנק כלשהו לא יעביר עליכם מידע באמצעות מנוע החיפוש, אך תצטרכו לפנות לבנק שבו החשבון על שמכם ולבקש ממנו להסיר אתכם ממנוע החיפוש, ההסרה תהיה תוך חודש וחצי מיום הבקשה. אם יש לכם קרוב שנפטר עד סכום של עד 3000 ₪ ללקוח אין צורך להגיע פיזית לבנק אלא הוא יכול להיכנס לאתר או להרים טלפון ולדרוש את הכספים המגיעים לו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן