איתור ביטוח מקיף לדירה עם הר הביטוח

לפי הנתונים של רשות שוק ההון, מעל שישה מיליון מבוטחים נמצאים במצב של כפל ביטוחי – מצב שבו משולמת פעמיים פוליסה זהה ללא ידיעתם של המבוטחים. רוב כפלי הביטוח על פי ההערכות, נמצאים בכיסויי ביטוחי הבריאות השונים וגם כאשר נרכש ביטוח מקיף לדירה. אתר הר הביטוח הפרטי יסייע לכם לגלות האם קיים לכם כפל ביטוחי בנוגע לביטוח הדירה, כיצד להיפטר ממנו ומה כדאי לעשות מכאן והלאה.

 

קונים דירה חדשה ושוכחים מהפוליסה הישנה

אם בעבר הסתפקו תושבי ישראל במגורים יחידים שמלווים אותם מיום קניית הדירה עד הפנסיה, הרי שכיום חוויית המגורים השתפרה משמעותית ורבים עוברים בין דירות אחת למספר שנים, בהתאם לצורך ותנאי החיים המשתנים. על כן, אם נוצרה בעבר על דירה מסוימת פוליסת ביטוח מקיף לדירה, הרי שהיא ממשיכה להתקיים באופן שוטף – כל עוד לא נמסרה לחברת הביטוח שום הודעת ביטול.

הדיירים באותו הבית, שכחו מהנושא בינתיים ועברו למגורים החדשים, שם יצרו פוליסת ביטוח דירה חדשה מבלי שאיש יאמר להם כי הם משלמים על ביטוח זהה. מצב דומה מתרחש כאשר קיימת יותר מדירה אחת למבוטח, כשיורשים את הנכס ולא מודעים מראש לנושא, או כשקיימת פוליסה קבוצתית מטעם מקום העבודה (מקרה נפוץ בקרב אנשי קבע ואנשי משטרה), שלא יודעים כי בנוסף לביטוח הפרטי שיצרו, קיימת להם פוליסה זהה גם ממקום העבודה.

מעבר לעובדה שמדובר בסוגיה נפוצה למדי, קיים קושי להבין את אילו מהביטוחים השונים כדאי להפעיל. בכפלי ביטוח אחרים כמו תאונות אישיות או ביטוח חיים למקרה מוות, ניתן לעתים לצרוך את המוצר הכפול (כל עוד הוא נחשב לפוליסת פיצוי ולא שיפוי), אך במקרים שבהם הכיסוי דומה כפי שמתרחש ביצירת ביטוח דירה, התשלום מתקבל במקרה של כפל רק עד גובה העלות שלו וכך הוא עשוי שלא לכסות את הנזק אם יתרחש ולהגיע למיצוי.

איתור ביטוח מקיף לדירה

 

מה כוללת פוליסת ביטוח מקיף לדירה?

פוליסת ביטוח דירה מספקת יתרונות רבים למבוטחים בכל הנוגע להגנה על הבית והרכוש של בעלי הבית. פוליסה זו מורכבת מביטוח מבנה וביטוח תכולה, כאשר כל רכיב ניתן לרכישה בנפרד או כמכלול. ביטוח זה נועד לספק כיסוי לנזקים שנגרמו כתוצאה משריפה, שיטפון, רעידת אדמה, פריצה וגניבה. הפוליסה הסטנדרטית תכלול תנאים אישיים בנוגע לחפצי ערך כמו פריטים ואוספים מיוחדים, חפצי אמנות, תכשיטים ומוצרים יוקרתיים, כאשר ניתן לרכוש בנפרד גם כיסוי צד ג' על פי בחירת המבוטח.

למעשה, כל אדם שמשלם כיום משכנתא מחויב לייצר ביטוח שכזה. הבנקים שדורשים את יצירת ביטוח המבנה כנגד מסירת המשכנתא מבטיחים לעצמם את הדרך לקבל חזרה את כספם ומכאן שהגנה זו איננה מספקת עבור בעל הנכס. על כן, אנשים רבים שיוצרים ביטוח דירה לטובת קבלת המשכנתא, מייצרים באופן מקביל ביטוח דירה אחר ומטיב שיספק להם פוליסה רכבה ומכסה יותר, אך מבלי להבין כי למעשה מדובר בתשלום כפול ועוד יותר מבלי להבין האם עלות הפוליסה עצמה נחשבת למשתלמת ואטרקטיבית, בהשוואה לפוליסות ביטוח דירה אחרות.

 

הר הביטוח – שיקוף מלא ואחראי לציבור המבוטחים

כדי לעשות סדר בבלאגן, השיק משרד האוצר לפני כשנתיים את אתר הר הביטוח – אתר חדשני מסוגו, המאפשר לכל מבוטח לבדוק מהם הביטוחים הקיימים לו, מהו התשלום החודשי של הפרמיה בעבור כל אחד מהביטוחים ובאיזו חברה הפרמיה מנוהלת. באופן זה, ניתן לאתר בקלות כפלי ביטוח. אתר הר הביטוח של משרד האוצר נועד אמנם לשקף לציבור את נתוניו האישיים בנוגע לפרמיות השונות שקיימות בכל חברות הביטוח.

אך האם הוא עוזר לצרכן להבין כיצד למטב את תנאי הפוליסות הקיימות ובמקרה של כפל ביטוחי – את איזו פוליסה בדיוק יש לבטל? ובכן, לא. וזוהי הסיבה לכך שאתר הביטוח הפרטי הפך בין לילה לאתר פופולרי: כאן לא רק שמסופק המידע לציבור המבוטחים באופן שקוף וברור, אלא גם מוצעת "תוכנית המשך" שבה מתבצע ניתוח הפוליסות הקיימות, הכיסויים, גובה התשלום והשוואה מקיפה על פי אותו ענף ביטוח.

כך יכול הר הביטוח הפרטי לספק לצרכן את מכלול המידע השלם כך שהוא יוכל לבצע בחירות מתאימות יותר לצרכיו ולחסוך באופן משמעותי בנוגע לביטוח. פלוס נוסף של התהליך, הוא ההימנעות מתקשורת ישירה, מורכבת, ארוכה ומתישה מול כל חברת ביטוח שבה מנוהלת פוליסה מסוימת. צוות מומחי האתר מנפיק בעצמו את המידע ומספק מידע מקצועי, בשפה פשוטה וברורה כך שגם אדם שאיננו מומחה לביטוח יוכל להבין אותה ולהסיק מסקנות אישיות בתהליך נכון וידידותי.

 

כיצד משתמשים באתר הר הביטוח?

השימוש באתר הר הביטוח הוא פשוט ביותר ומתאים גם לאנשים ללא הבנה טכנולוגית קודמת. במסך הראשי יופיע טופס עצמי למילוי פרטים מזהים על מנת שיהיה ניתן לאתר ביטוח מקיף לדירה. בסיום המילוי, יש ללחוץ על כפתור "אתר ביטוחים עכשיו!". במסך הבא, יש צורך למלא נתונים בנוגע לתעודת הזהות האישית כדי להיחשף באופן אישי לכל המידע.

במסך זה, קיימת אפשרות לספק הסכמה לכך שצוות המומחים של הר הביטוח ישיג גישה למידע בנוגע לביטוחים. הסכמה זו הינה ייפוי כוח דיגיטלי המאשר גם להר הביטוח הפרטי עצמו (כלומר, לסוכני הביטוח המומחים של האתר) לצפות במידע ולנתח אותו בעבור המבוטח. אפשרות זו ניתנת מעבר לצפייה האישית שלכם במידע והיא איננה חובה. לאתר לא תהיה שום אפשרות לצפות בנתונים לגביכם, כל עוד לא מסרתם את הסכמתכם וחתימתכם.

אם תבחרו לצפות במידע בנוגע לפוליסת הביטוח שלכם דרך האתר, תוכלו לעשות זאת באופן אישי ועצמאי, מבלי להשתמש בשירות המומחים המנתח ובודק כל פוליסה לגופה. כך תוכלו לראות מהם הביטוחים הקיימים לכם ומהו גובה התשלום בעבור כל פרמיה ולזהות מצב של כפלי ביטוח במידה וקיימים. אך אם תבחרו להעניק גישה לצפייה גם לצוות הר הביטוח – תקבלו ניתוח מלא של כל אחת מהפוליסות, תוך הבנה מדויקת בנוגע לתשלום שאתם משלמים, מה הוא כולל, האם מדובר בפוליסה אידיאלית וכיצד לייעל אותה לטובתכם.

 

ביטוח מקיף לדירה עם הר הביטוח: כך תדעו האם הפוליסה שלכם טובה מספיק

ביטוח מקיף לדירה נחשב לאחד הביטוחים הנחוצים ביותר בישראל ומשכך, נוטות חברות הביטוח להנפיק פוליסות יקרות ולעתים בלתי מספקות לתרחיש אמיתי שבו תידרשו להפעיל אותן. במצב אחר, ייתכן שהפוליסה עצמה מספקת כיסוי רחב ואידיאלי ביותר, אך אינכם יודעים כי ביכולתכם לשלם עליה הרבה פחות ולחסוך גם עשרות אלפי שקלים מידי שנה.

בהר הביטוח, כאשר מתבצע ניתוח הפוליסה המקורית מטעם סוכני הביטוח המומחים, ייבחנו לא רק סעיפי הכיסוי, התנאים והאותיות הקטנות שכלל לא ידעתם על קיומן, אלא המלצות המשך בנוגע לניהול חיי הפוליסה הקיימת – אם באותה החברה ואם בחברה מתחרה. בנוסף, זהו המקום לקבל מענה לשאלות חשובות בנוגע לעריכת שינויים שמוזילים עלויות, זיהוי הפוליסה שיש לבטל בעקבות אירוע של כפל ביטוחי וקבלת אישור חשוב מאין כמוהו לכך שהפוליסה שלכם אכן תגן עליכם כאשר היא תתבקש לעשות זאת.

אל תחכו ליום שבו יתרחש אסון בנכס! ככל שתפעלו מראש בנושא ותשכילו למטב את תנאי הפוליסה, סוג הכיסוי והעלויות לאינטרסים האישיים שלכם, כך תוכלו לנשום לרווחה ולחוש מוגנים יותר, אם חלילה יתרחש אירוע כלשהו. יוזמת הר הביטוח מספקת מידע, תשובות, ניתוח, ייעוץ ודרכי פעולה אישיות כך שתמיד תוכלו להיות במצב מודע ועקבי בנוגע לדברים החשובים מכל בחיים ולייעל אותם בכל הזדמנות.

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודקונים דירה חדשה ושוכחים מהפוליסה הישנהמה כוללת פוליסת ביטוח מקיף לדירה?הר הביטוח – שיקוף מלא ואחראי לציבור המבוטחיםכיצד משתמשים באתר הר הביטוח?ביטוח מקיף לדירה

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן