איתור ביטוח חובה עם הר הביטוח

נהגים? בעלי רכבים? האם כבר חידשתם את ביטוח החובה? על פי החוק שום רכב לא יוכל לעלות על הכביש ללא ביטוח חובה. מדובר בסה"כ בחידוש ביטוח די שרירותי שמתבצע אחת לשנה, אבל מתברר שלא תמיד אנחנו מעודכנים בדיוק לגבי מועד החידוש השנתי שלו. הנה, תשאלו את ג' שהיה אמור לחדש את ביטוח החובה והמקיף שלו כבר ב-1.1, אך רק כשקיבל אליו את הפוליסה החדשה שם לב שהביטוח הקודם בכלל תקף עד ל-1.2.

המשמעות היא, שלג' נותר חודש שלם תחת הפוליסה הישנה והוא כלל לא אמור לשלם בתקופה זו גם על החדשה. בירוקרטיה, טלפונים והרבה מאוד סחבת ותנאים מצד חברת הביטוח שלו, הקשו על ג' לקבל החזר על החודש שכבר שולם. אז למה שתגיעו לזה גם? איתור ביטוח חובה עם הר הביטוח יעזור לכם לבדוק באופן מדויק על אילו ביטוחים פעילים אתם משלמים כרגע, כך שתמיד תוכלו להיות מעודכנים ולנהל את קבלת ההחלטות המתאימה ביותר.

 

מהו הר הביטוח הפרטי?

מיזם הר הביטוח נוצר במטרה לאתר ביטוחים שונים, באופן דומה לשירות שניתן מטעם משרד האוצר. לראשונה יכולים כל אזרחי המדינה לבדוק באופן מפורט על מה הם משלמים כעת ועל מה שילמו בעבר ובכל גופי הביטוח השונים. כך ניתן להבין באופן פשוט וברור לא רק על אילו סוגי ביטוח אתם משלמים, אלא האם קיים לכם כפל ביטוחים, שמבטא תשלום כפול על אותו הביטוח במדויק. 

דרך אתר הר הביטוח תוכלו לבדוק מגוון ביטוחים קיימים: ביטוח חובה, ביטוח רכב רכוש פרטי וצד ג', ביטוח מקיף לדירה ולעסק, ביטוח בריאות, ביטוח חיים, חיסכון פנסיוני וביטוח למקרה מוות. האתר יציג לכם באופן פשוט את הנתונים הקיימים בנוגע לכל אחד מהביטוחים הללו – מה קיים לכם, באיזו חברה וכמה אתם משלמים עליו. בנוסף, תוכלו לצפות בפירוט הפוליסה ולבדוק את תאריכי התוקף שלה, מה שיעזור לכם מאוד כאשר אתם ניגשים לבדוק תנאים ותוקף בנוגע לפוליסת ביטוח החובה לרכב.

כמו כן, אתר הר הביטוח יוכל לעזור לכם לחסוך כסף על ידי ביטול של כל ביטוח מיותר ולהוזיל את הביטוחים הקיימים לכם, באמצעות צפייה מדויקת בעלויות שאתם משלמים והשוואתם בין חברות הביטוח השונות. 

איתור ביטוח חובה עם הר הביטוח

 

חוק ביטוח חובה לרכב

כחלק בלתי נפרד מחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל בעל רכב מחויב לרכוש ביטוח חובה. ביטוח זה נועד להבטיח מצב של קבלת פיצוי כספי במצב שבו הרכב ונהגו נקלעו לתאונה כלשהי. חוק זה מגן על הנהגים ודואג להם לכל מקרה של תאונה, בלי קשר למידת האשמה או האחריות שלהם בגרימתה. עלות הביטוח מורכבת ממספר משתנים כמו סוג הרכב ושנת הייצור, אמצעי הבטיחות הקיימים ברכב, מאפייני הנהגים הנוהגים ברכב, היסטוריית הנהיגה הקודמת שלהם ועוד. 

קבלת הפיצוי הכספי אמורה לכסות טיפולים, אבדן כושר עבודה, שיקום וכיוצ"ב. יחד עם זאת, הפיצוי יינתן אך ורק כל עוד הפוליסה בזמן התאונה הייתה תקפה. במילים אחרות, נהגים ללא פוליסה בתוקף שיבצעו תאונה לא יהיו זכאים לשום כיסוי כלכלי מטעם חברת הביטוח שלהם. זוהי סיבה נוספת למהר ולבדוק דרך אתר הר הביטוח האם יש לכם פוליסה תקפה לביטוח הרכב ולהבטיח הגנה חוקית מפני כל תאונה שחלילה עשויה להתרחש על הכביש. כמו כן, הפיצוי לא יתקיים כל עוד יתגלה שהנהג שנהג ברכב בעת התאונה היה תחת השפעת סמים או אלכוהול, או שנהג ללא אישור של בעל הרכב. 

 

איך מאתרים ביטוח חובה באתר הר הביטוח?

האתר פשוט וידידותי במיוחד לשימוש והוא מציע מענה מתאים גם לאנשים ללא גישה טכנולוגית באופן ברור וקריא, ללא אותיות קטנות וללא תנאים והגבלות על השימוש באתר. הטופס שנמצא בדף האתר הראשי מימין הינו הגישה לבדיקת כל הביטוחים הקיימים. יש למלא אותו כנדרש (מלאו את שמכם כפי שמופיע בתעודת הזהות והזינו למספר תעודת הזהות גם את ספרת הביקורת) ולאחר מכן ללחוץ על "אתר ביטוחים עכשיו".

במסך הבא תתבקשו להזין את תאריך הנפקת תעודת הזהות שלכם (מופיע על גבי תעודת הזהות עצמה) ולענות על שאלות בנוגע ליציאה מהארץ ב-3 השנים האחרונות והנפקת דרכון. לאחר מכן, עליכם לבצע חתימה אלקטרונית בחלק המופיע למטה (בנייח או לפטופ – קשקשו עם העכבר כשהלחצן מוחזק.

בסלולרי – קשקשו עם האצבע) ולעבור לאיתורי הביטוחים הקיימים. האתר מתעדכן באופן חודשי לאחר שחברות הביטוח מוסיפות את העדכונים החודשיים מטעמן. שימו לב – במידה ויצרתם פוליסה חדשה בחודש האחרון או פחות מכך, ייתכן והנתונים עדיין לא מעודכנים באתר והם יתווספו אליו בהמשך. 

 

טיפים להוזלת ביטוח החובה

אז צפיתם בביטוח החובה שלכם ובדקתם כמה אתם משלמים. נהדר! זה הזמן להשוות את מה שאתם משלמים לחברות נוספות ולחסוך בביטוח כמה שיותר. 

השלב הראשון הוא כמובן לבדוק את המחיר שאתם משלמים בחברת הביטוח שלכם, לעומת המחיר בחברות ביטוח נוספות. קל ופשוט לבדוק מה כל החברות הקיימות מציעות דרך האתר שלהן או דרך אתרים מוכרים להשוואת ביטוח, שיציגו לכם בדיוק את התעריפים הקיימים על פי שיקלול של מאפייני הרכב והנהג המוזנים לתוך המערכת. 

השלב הבא הוא לנהל משא ומתן על המחיר וכאן קיימות שתי אפשרויות: בהנחה ואתם מרוצים מחברת הביטוח שלכם אך מעוניינים להוזיל את העלות לאור המחירים הנמוכים יותר בחברות אחרות, שתפו אותה בדברים ובדקו אופציה להוזלה. בחלק מהמקרים יהיה ניתן לאשר לכם הנחה או לכלול תנאים טובים יותר כמחדשי ביטוח.

 

טיפים להוזלת ביטוח החובה – האופציה השנייה

האפשרות השנייה היא כמובן לפנות לחברות הנוספות ולברר לאילו תנאי פוליסה ומחירים תהיו זכאים כמצטרפים חדשים. אפשר להתמקח ולעמוד על תנאים שיאפשרו לכם לקבל מחיר נמוך יותר כמו ביטוח עבור יותר מרכב אחד, ביטוח למספר נהגים במשפחה, ביטוח על פי תדירות הנהיגה או מידת הזהירות לטווח ארוך על הכביש, ביטוח מופחת בשל אי נהיגה בשבת, חיילים, סטודנטים, הורים, נהגים וותיקים, וותיקים בחברת הביטוח ועוד. 

אמנם ביטוח החובה הוא ביטוח שלא ניתן לוותר עליו בשום אופן, אך כיום ההמלצה היא לצרף אליו גם ביטוח מקיף לכל מקרה שחלילה יקרה. מחירי הביטוח המקיף מושפעים באופן ישיר מערכו של הרכב המבוטח, מה שיכול לעמוד על עלויות סבירות או להקפיץ מחירים לשמיים. לכן חשוב לבדוק את ערכו של הרכב ומהו אומדן הנזק הצפוי במידה והרכב ייהרס, ייגנב או יינזק.

אם הרכב ישן ובעל ערך נמוך, יכול להיות שאפילו לא ישתלם לכם לייצר ביטוח מקיף ותוכלו להסתפק רק בחובה ובצד ג'. ככל שהרכב חדש יותר וערכו רכב יותר, עדיף שתבטחו אותו גם בביטוח מקיף. חלק מהחברות מציעות כיום מסלולים מוזלים בכפוף לכיסוי מצומצם וייתכן שמדובר בפוליסה שתתאים לכם. 

לגבי הרחבות וכיסויים – מומלץ להסתפק אך ורק במה שאתם באמת צריכים. חברת הביטוח תעטוף אתכם בשפע של הצעות לבביות להרחיב את הביטוח ולהוסיף שירותים, אך לא כולם באמת קריטיים לכם, מה גם שככל שההרחבה כוללת יותר כיסויים, כך למעשה לא תוזילו דבר בביטוח וזו המטרה שלשמה הרי התכנסנו. 

 

איך לסדר את ביטוח החובה שלכם

אתר הר הביטוח ישמח לנתח, לאפיין ולבדוק היטב את ביטוח החובה הקיים שלכם ולוודא שאתם משלמים בעבורו את המחיר הטוב ביותר בשוק. בנוסף לצפייה בנתונים תוכלו לקבל מטעם מומחי האתר מידע חשוב בנוגע לדרכים לשפר את תיק הביטוח וכיצד ניתן לחסוך בו מכאן והלאה. 

פוסטים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן