איתור וביטול ביטוחים כפולים מא' ועד ת'

איתור וביטול ביטוחים כפולים – תופעת הביטוחים הכפולים משתלטת

בעבר, חתימת על פוליסת ביטוח הייתה עניין מורכב למדי. היה צורך בפגישה עם סוכן ביטוח באחת מסוכנויות הביטוח המכובדות, פגישה שלרוב נקבעה זמן מה מראש והצריכה גם התכוננות מוקדמת, איסוף מסמכים ומידע. על הפוליסה חתמו רק לאחר הסבר מקיף של אותו סוכן ביטוח והתהליך כולו היה ברור ומוסדר.

עם השנים, החלו לצוץ סוכנויות ביטוח כפטריות לאחר הגשם. מעבר לכך, ההתקדמות הטכנולוגית הביאה לכך שכיום החתימה על הפוליסה לא נעשית בהכרח מול סוכן ביטוח, אלא יכולה אפילו להתבצע דרך הטלפון. הפניה היזומה היא בדרך כלל של חברות הביטוח, שמתקשרות אל בתי אב ברחבי ישראל ומציעות לבגירים המתגוררים בבית למסור את פרטיהם ובתמורה ליהנות מתשלום אטרקטיבי על פוליסות שונות.

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – נגישות

לנגישות הרבה אל הנושא יש גם יתרונות – לא עוד הצורך בפגישה ארוכה על-מנת ליהנות מתחושת השקט הנפשי שמתלוית לחתימה על הפוליסה. עם זאת, יש לכך גם יתרונות, משום שנמצא שאנשים רבים רוכשים עוד ועוד פוליסות, בדרך כלל מאותן חברות שיוצרות איתם קשר, אך לא רק מהן וזאת מבלי לבדוק לפני כן אם הם כבר מכוסים מבחינת הביטוח מפני אותם מצבים בדיוק. השינוי הזה באופן רכישת הביטוחים יוצר מצב של כפל ביטוחים, בו אנשים משלמים מדי חודש סכומי כסף משמעותיים עבור אותה פוליסה בדיוק, בחברות ביטוח שונות.

יש לציין כי במקרה של הפעלת הפוליסה אין כפל תשלומים וחברות הביטוח בהן חתום המבוטח מתחלקות ביניהן בתשלומים. כלומר, את הביטוח ניתן ורצוי לקבל מחברה אחת בלבד, מבלי לשלם לכמה חברות במקביל. אולם, למי מאיתנו יש זמן לשבת אל מול ערמות המסמכים ולהשוות בין היתרונות והחסרונות של אותה פוליסה? מה גם שאם עבר זמן רב מרגע החתימה, אנחנו עלולים בכלל לשכוח שחתמנו כבר על פוליסה שמכסה אותנו.

זהו מצב עגום למדי, בו מאות אלפי ישראלים מוציאים כספים מיותרים לחלוטין. למעשה, יותר מ 50% מהציבור משלם עבור כפל ביטוחים וכלל אינו מודע לעניין. רק חשבו מה אפשר לעשות עם הכסף שמשולם לביטוחים – לצאת לחופשה מהנה, לקנות רכב חדש, אולי אפילו לשפץ את הבית מקצה אל קצה. לכן, אם גם אתם מעוניינים לוודא שאינכם משלמים עבור כפל ביטוחים, זה הזמן הנכון ביותר לפנות אל המקצוענים בתחום ולעשות סדר בדברים.

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – כך תבדקו

איתור וביטול ביטוחים כפולים לא מצריך מכם התעסקות מיוחדת, בדיקה אל מול כל חברות הביטוח ונבירה מאומצת במסמכים המתויקים בקלסרים שבבית. פניה קלילה ומהירה לאתר הר הביטוח תוכל לגלות לכם האם אתם משלמים עבור ביטוחים כפולים. הכינוי "הר הביטוח" קשור גם לאתר הציבורי הנושא את אותו שם אך למעשה מדובר בשני אתרים נפרדים לחלוטין. האתר הפרטי של הר הביטוח הינו מיזם שהוקם באפריל 2016, על ידי סוכן הביטוח קובי ארנפלד, בעל ניסיון של כמעט עשור בתחום הביטוחים ורשיון פנסיוני ואלמנטרי.

המיזם מנוהל ע"י פלס סוכנות לביטוח בע"מ וההבדל העיקר בינו לבין האתר הציבורי של הר הביטוח, הוא לא רק לגלות לציבור באמצעות דו"ח מפורט היכן הם משלמים עבור פוליסות ביטוח, אלא להציג עבורם גם את הסכומים שהם משלמים בכל חברה ומה בדיוק מכסה כל פוליסה, על-מנת שיוכלו להגיע בעצמם למסקנה מושכלת ולהחליט היכן הם מעוניינים להמשיך ולשלם. את ההחלטה ניתן לבצע בקלות, משום שכל דו"ח לקוח המתקבל דרך אתר הר הכסף, עובר בדיקה קפדנית של סוכן ביטוח שמטרתו להציג עבורכם את הפוליסה הטובה ביותר ולחלופין להציע לכם גם אפשרויות לשיפור גובה הפרמיות ולכיסויים נרחבים יותר.

יש לציין כי הפרמיות בין חברות הביטוח השונות הן עצומות והדבר נכון לגבי ביטוחי חיים, בריאות, דירה ועוד. לכן, האינטרס העיקרי שלכם צריך להיות מציאת חברת הביטוח המשתלמת ביותר ומציאת איש המקצוע שיוכל לאתר אותה. לאתר הר הביטוח יש אפוא שתי מטרות ואלפי אנשים כבר השתמשו בשירותיו ובמענה המקיף שהוא מעניק על-מנת לעשות סדר בתשלומי הביטוחים שלהם בנושאים שונים. זהו שוני גדול מאוד מהאתר הציבורי של הר הביטוח שמציע בדיקה בלבד וגם היא אינה מקיפה ואינה כוללת המלצות להמשך.

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – הביטוחים הנבדקים בהר הכסף

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – כיצד להימנע מתשלום כפול בעתיד?

אחרי שפניתם אל הר הביטוח, בדקתם את הדברים אל מול סוכן הביטוח של האתר ושיפרתם את הפוליסות עליהם אתם חתומים, עליכם לשמור שלא לרכוש פוליסות נוספות שלא לצורך, לא מחברות ביטוח היוצרות עמכם קשר ולא מחברות ביטוח שחתימה על הפוליסה שלהם תביא למצב של כפל ביטוחים. כדי להיות בטוחים עם הביטוחים, הנה כמה טיפים יעילים:

 

אל תקנו כל דבר שמציעים לכם בטלפון או כבדרך אגב

חברות ביטוח שיוצרות עמכם קשר יכולות להיות נחושות מאוד עם רצונן למכור לכם ביטוח ולעיתים אף לא להרפות. חשוב שלא "תיכנעו" ותרכשו ביטוח רק כי הציקו לכם בטלפון והתקשרו בזמנים הכי פחות מתאימים. אם אתם רוצים לחתום על פוליסה, בצעו את התהליך עם סבלנות, כדי לא לגלות בסופו שאתם כבר חתומים על פוליסה דומה.

 

התייעצו עם יועץ פיננסי או סוכן ביטוח אובייקטיבי, שיוכל לספק לכם שירות נטול אינטרסים

העדיפות היא לסוכן ביטוח שאינו קשור לאף אחת מסוכנויות הביטוח והוא פועל באופן עצמאי כדי להביא לכם את המידע בצורה שתסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, תוך שהוא מייעץ בעצמו על האפשרויות הטובות יותר. פוליסות ביטוח לרוב מנוסחות בצורה מסורבלת שאינה ברורה ללקוח הממוצע ולכן תמיד עדיף לתת לבעל מקצוע להביט בדברים ולדלות מתוכם את הפרטים החשובים.

 

נהלו רשומות מסודרות – איתור וביטול ביטוחים כפולים

נסו לשמור על נושא הביטוחים מסודר ככל האפשר. תיקיות, קלסרים – השתמשו בכל אמצעי שיש לכם על-מנת להימנע ממצב בו אתם משלמים כפל ביטוחים רק משום שלא מצאתם את המסמכים שנדרשו לכם כדי לבדוק אם כבר יש לכם פוליסה דומה. שמרו את התיקיות או הקלסרים במקום נגיש, כדי שאם יוצרים עמכם קשר מחברת ביטוח ומעוניינים למכור לכם ביטוח חדש, תוכלו לשלוף בזמן אמת את המידע ולבדוק אם אתם כבר מכוסים.

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – התייחסו לביטוח ברצינות המגיעה לו

נכון, שהקלות בה נמכרים כיום ביטוחים היא מפתה, אך לא מדובר במוצר נוי לבית שאם רוכשים במקרה עוד אחד ממנו, לא קרה כלום. פוליסת ביטוח רצינית ומקיפה יכולה להגן עליכם מפני מצבים שרובינו מעדיפים שלא לחשוב עליהם מתרחשים, כמו הזדקקות לתרופות יקרות מאוד או אובדן של חפצים יקרי ערך. המציאות מראה כי מצבים אלו הם לעיתים חלק בלתי נפרד מהחיים ולכן, יש לקחת בחשבון שיבוא יום והביטוח ישפה אתכם בגין סיטואציות קריטיות במיוחד.

איתור וביטול ביטוחים כפולים

פוסטים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן