ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה – מה זה?

מתכננים חופשה, ואז קורה משהו, שבגללו לא נוכל לממש אותה. לעיתים מזמינים חופשה באופן ספונטני, בלי תכנון מראש, לעיתים עקב מחירה הנמוך הקורץ לנו, ולעיתים ישנם מקרים בלתי צפויים, המאלצים אותנו לבטל. ביטול זה, בדרך כלל כרוך בתשלום כספי גבוה לחברות הטיסה, חבילות הנופש, המלונות ושאר השירותים שנרכשו. ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, מכסה את ביטול הנסיעה, מכל סיבה שהיא, ולקבלת החזר כספי.

 

מה כולל ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, מוצע בישראל, על ידי 3 חברות ביטוח: חברת הראל ביטוח, סוכנות טריפ-גרנטי של הפניקס, וכן חברת הביטוח שירביט, נכון לשנת 2022 ולאחר הקורונה הביטוח נמכר ע"י חברה אחת במתכונת מצומצמת.

 

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, מכסה את הוצאות הטיסה או חבילת הנופש שנרכשה, כולל כל שירותי התיירות הנוספים שנרכשו, למקרה שיהיה צורך לבטל את הטיסה, מכל סיבה שהיא. מה כולל הביטוח:

שירותי תיירות נוספים

שירותים כגון: מלון, רכב שכור, כרטיסים להופעות ומשחקי ספורט. בנוסף, גם כרטיסים שנרכשו עבור רכבות, שייט או טיסות פנים וטיסות המשך, ועוד. במקרה והביטוח כולל גם מלון בנוסף לטיסה, ניתן לתבוע החזר על הפסד, בגין ביטול המלון – רק לאחר ביטול הטיסה.

 

עד הדקה האחרונה

כלומר, ביטוח ביטול הטיסה בתוקף מהרגע בו הוא נרכש ועד 12 שעות לפני ההמראה.

 

כל סיבה שהיא

כלומר כל סיבה העולה בדעתכם, גם אם הייתם הראשונים לחשוב עליה. כל סיבה מתקבלת, גם אם היא מקורית ומשונה, היא עדיין תקפה והביטוח תקף.

 

ההבדל בין ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה לביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח ביטול מכל סיבה, איננו מהווה תחליף לביטוח לחו"ל רפואי רגיל, וקיימים מספר הבדלים בין ביטוחים אלו:

תקופת הכיסוי של הביטוח

ביטוח ביטול טיסה, הינו מיום הרכישה של הביטוח, עד 7 ימים ממועד ההזמנה, ולא פחות מ- 14 יום, לפני המראת הטיסה. הביטוח כולל בדרך כלל, את הזמן בין יציאת הטיסה מהארץ ועד לחזרתה בחזרה לארץ.

 

הסיבות בגינן ניתן לבטל את הטיסה

ביטוח ביטול טיסה מתקיים בכל מקרה, וההחזר הוא בגובה 80% מסכום דמי הביטול, וכולל את כל השירותים שנרכשו. לדוגמה: רכישה של חבילת נופש בעלות של 2,000 דולר וביטולה – תזכה ב- 500 דולר החזר. במקרה שנרכש בנוסף, ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, חברת הביטוח תחזיר בנוסף 80% מ- 1,500 הדולרים שהופסדו, כלומר 1,200 דולר.

 

תקופת כיסוי הביטוח

ביטוח ביטול נסיעות לחו"ל מבטיח בעיקר כיסוי רפואי של הנוסע, בעת השהייה בחו"ל. ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מכסה את הנוסע לפני היציאה לחו"ל.

 

כיסויי הביטוח

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כוללת הוצאות של אשפוז ותרופות עד הגבול הנקבע לכך לפי סוג הפוליסה. הביטוח גם כולל פינוי במטוס, טיפולים דחופים וכן ביטוח כבודה, המכסה כנגד גניבה, נזק או אובדן ציוד אישי כולל מחשב נייד. ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה כולל ביטוח על ביטולים שונים הכלולים בחבילה שרכשתם עליה את הביטוח: טיסה, כרטיסי הופעה ואף טיסות פנים.

 

הפעלת הביטוח

ביטוח נסיעות לחו"ל, מופעל רק מרגע היציאה מהארץ. הביטוח אינו כולל מקרים של ביטול טיסות, גם לא במצבי חירום בריאותיים. ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, מופעל מרגע רכישת המוצר או חבילת המוצרים המבוטחים.

 

כמה עולה ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

פוליסת הביטוח משתנה בהתאם לחברת התעופה, המדינה אליה טסים, וסוג הכרטיס. בדרך כלל עלות הביטוח היא בין 3% ל- 8%, מעלות השירותים שנרכשו. חברת הראל, דורשת דמי ביטוח קבועים של 6% מגובה השירותים המבוטחים, ובחברת טריפ-גרנטי וחברת הביטוח שירביט, העלויות משתנות.

 

כיצד מופעל הביטוח

הביטול יכול להיעשות מרגע רכישת הביטוח, ועד 12 שעות לפני ההמראה בטריפ-גרניטי. בחברת הביטוח הראל, הביטול הוא עד 6 שעות, לפני ההמראה. ביטול הפוליסה, יכול להיעשות רק על ידי המבוטח עצמו. במקרה והטיסה התבטלה על ידי חברת התעופה, לא ניתן להפעיל את הביטוח.

 

המבוטח, הוא זה שצריך לפנות לחברת התעופה או סוכן הנסיעות, ממנו נרכש כרטיס הטיסה, כדי לפעול לביטול הטיסה. בנוסף, עליו להגיש לחברת הביטוח, מסמכים המעידים על הודעת הביטול וההחזר שהתקבל.

 

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה – כדאי?

אין תשובה חד משמעית על השאלה, האם רכישת ביטוח ביטול טיסה, נחוצה תמיד. יכולים להיות מספר מקרים, בהם הרכישה כדאית:

  • במקרה ויש סיכוי סביר שתצטרכו לבטל את הטיסה – במקרה ויש סיכוי למקרה רפואי, או סתם כשרוצים להיות רגועים.
  • במקרה של רכישת כרטיס טיסה, ללא אפשרות החזר או שינוי – במקרה ומצאתם דיל זול, ללא אפשרות החזר או שינוי, יכול להיות שביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, הוא הוצאה מיותרת. אבל אפילו במקרה זה, סביר להניח שיחסך סכום כסף מסוים, בעזרתו.
  • רכישת כרטיס טיסה ללא מחשבה מעמיקה – במקרה כזה, אולי ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, הוא אפשרות טובה, כיוון שיש סיכוי, שכאשר תאריך הטיסה יגיע, הוא כבר לא יתאים.

 

ביטול עסקאות על פי "החוק להגנת הצרכן"

החוק להגנת הצרכן קובע שבמקרה של רכישה מרחוק, דרך האינטרנט או בטלפון, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך 14 ימים, מיום רכישת המוצר. אולם, הביטול צריך להיעשות לפני שבעת הימים האחרונים, לא כולל ימי מנוחה, שלפני הטיסה. אזרחים ותיקים מעל גיל 65, בעלי מוגבלויות, וכן עולים חדשים עד 5 שנים, רשאים לבטל עסקה של רכישה מרחוק או מקרוב, כלומר פנים אל פנים, תוך 4 חודשים. זאת, במידה והתקיימה שיחה מקדימה לפני רכישה זו.

 

הקורונה וביטול טיסות

עקב משבר הקורונה בארץ ובעולם, רוב חברות הביטוח, הפסיקו למכור ביטוח זה. ביטול טיסות אפשרי כאמור, בכפוף לחוק הגנת הצרכן. חוק זה חל, רק על כרטיסי טיסה שנרכשו מאתרים וסוכנויות ישראליים בלבד. בהזמנת כרטיס באתר בינלאומי, שאין לו נציגות בארץ, אין אפשרות ביטול על פי חוק זה. במקרה של כרטיס טיסה שאיננו ניתן לביטול, כדאי לבדוק מהו התשלום, שדורשת חברת התעופה על שינוי שם, ולהעבירו למישהו אחר – וכך לצמצם את ההפסד.

נכון לשנת 2022 ניתן לרכוש ביטוח זה במתכונת חלקית.

 

לסכום

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, קיים לרכישה בישראל, וכולל כיסוי של הוצאות הטיסה או חבילת הנופש שנרכשה, וכן שירותי התיירות הנוספים שנרכשו. זאת למקרה, שיהיה צורך לבטל את הטיסה, מכל סיבה. ביטוח ביטול מכל סיבה, איננו תחליף לביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח ביטול נסיעות לחו"ל מבטיח בעיקר כיסוי רפואי של הנוסע, בעת השהייה בחו"ל. לעומתו, ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה, מכסה את הנוסע על ביטולי מוצרים שונים, שנרכשו. פוליסת הביטוח משתנה, בהתאם למספר פרמטרים, והיא נעה בין 3% ל- 8%, מעלות השירותים שנרכשו.

פוסטים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן