האם חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא?

כן, לפי תקנות בנק ישראל הבנקים ראשיים לדרוש ביטוח חיים למשכנתא ממבקש המשכנתא (הלווה) כתנאי לקבלת משכנתא , עם זאת, אסור לבנקים לדרוש את הביטוח בהלוואות בסכום של מתחת ל-30 אלף ש"ח ובנוסף ראשי הלווה לעשות ביטוח חיים למשכנתא באופן חיצוני שלא דרך הבנק.

פוליסה זו נועדה להגן על הבנק מפני הסיכון של אי פירעון הלוואה עקב מות הלווה. תנאי הפוליסה מותאמים לתכנית המשכנתא, לרבות גובה ההלוואה ותקופתה, תוך שמירה על קבלת יתרת ההלוואה לבנק במקרה של פטירת הלווה.

מותר לעשות ביטוח חיים למשכנתא גם ללא חיתום

ניתן לרכוש ביטוח חיים למשכנתא ללא חיתום, במיוחד לאנשים עם מוגבלות בריאותית. חוק שעבר במאי 2018 מחייב חברות הביטוח לספק ביטוח חיים למשכנתא לנכים ללא תעודת בריאות לתקופת הסמכה של שנתיים וחצי. זאת בתנאי שתוחלת החיים היא מעל חמש שנים, מדובר ברכישת דירה ראשונה, וסכום המשכנתא לא יעלה על מיליון שקל לתקופה שלא תעלה על 15 שנים.

האם חובה להתייעץ עם מישהו לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?

התשובה הקצרה לשאלה הזו היא לא. מצד שני, יש להביא בחשבון את היתרונות של התייעצות עם איש מקצוע מן הסוג הזה. לקוחות המבקשים ייעוץ מיועצים אלו בדרך כלל אינם משלמים עמלות נוספות, אך זה משתלם. 

בנוסף לייעוץ בבחירת פוליסה, יועצים אובייקטיביים מסייעים לעתים קרובות ללקוחות במהלך תהליך התביעות. הם יכולים להציע הנחיות כיצד להגיש תביעות, איזה תיעוד נדרש וכיצד לנווט בכל בעיה שעלולה להתעורר עם חברת הביטוח. תמיכה זו יכולה להיות בעלת ערך רב, במיוחד בתקופות של מצבי חירום רפואיים או משברים בריאותיים.

שאלות ותשובות

מתי מקבלים הודעה מהבנק האם חובה או לא חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא?

בעת הגשת בקשה למשכנתא, הבנק מודיע ללווה על דרישות הביטוח. 

דרך מי אפשר לקנות ביטוח חיים למשכנתא, גם אם זה לא חובה?

ללווה יש בחירה לרכוש ביטוח דרך סוכנות הבנק או מבטח פרטי. חשוב להבין שניתן להחליף ביטוח ממבטח אחד לאחר, תוך שמירה על תנאי הפוליסה. 

האם חובה לרכוש ביטוח חיים למשכנתא ולשלם עליו סכום מלא?

כן, אך ניתן החזר של 25% מתשלומי ביטוח החיים בעת הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

למה כדאי לי לעשות ביטוח חיים למשכנתא?

בעוד שביטוח חיים למשכנתא נדרש בדרך כלל על ידי הבנקים כדי להגן מפני אי החזר הלוואות, ללווים בישראל יש אפשרויות וגמישות מסוימת. הם יכולים לבחור בין פוליסות ביטוח הקשורות לבנק או פרטיות ויש להם את הזכות לשנות מבטחים או לבטל פוליסות בתנאים ספציפיים. 

למה כדאי להשוות בין פוליסות ביטוח חיים למשכנתא גם אם זה לא חובה?

הבנת הפוליסות הללו מאפשרת לבעלי בתים לקבל החלטות מושכלות לגבי ביטוח החיים של המשכנתא שלהם, תוך הבטחת עמידה בדרישות הבנקאות והן התאמה פיננסית אישית.

 

נעזרנו במידע זה

 

פוסטים נוספים

כמה עולה ביטוח חיים למשכנתא

כמה עולה ביטוח חיים למשכנתא?

ניווט בעמודמותר לעשות ביטוח חיים למשכנתא גם ללא חיתוםהאם חובה להתייעץ עם מישהו לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?שאלות ותשובותנעזרנו במידע זה עלות ביטוח חיים למשכנתא

קרא עוד>>
ביטוח חיים למשכנתא לנכים

ביטוח חיים למשכנתא לנכים

ניווט בעמודמותר לעשות ביטוח חיים למשכנתא גם ללא חיתוםהאם חובה להתייעץ עם מישהו לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?שאלות ותשובותנעזרנו במידע זה החוק מאפשר לאנשים עם

קרא עוד>>
ביטוח חיים למשכנתא מעל גיל 60

ביטוח חיים למשכנתא מעל גיל 60

ניווט בעמודמותר לעשות ביטוח חיים למשכנתא גם ללא חיתוםהאם חובה להתייעץ עם מישהו לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?שאלות ותשובותנעזרנו במידע זה גברים ונשים מעל גיל

קרא עוד>>
ביטוח חיים למשכנתא הכי זול

ביטוח חיים למשכנתא הכי זול

ניווט בעמודמותר לעשות ביטוח חיים למשכנתא גם ללא חיתוםהאם חובה להתייעץ עם מישהו לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?שאלות ותשובותנעזרנו במידע זה פרמיה ממוצעת על ביטוח

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן