כמה עולה ביטוח חיים למשכנתא?

עלות ביטוח חיים למשכנתא נקבעת לפי מספר פרמטרים שקשורים למצבו של המבוטח ותנאי המשכנתא:

  • מספר הלווים
  • גיל
  • מעשן/לא מעשן
  • סכום ההלוואה
  • משך ההלוואה (תקופת הביטוח)
  • מסלול ההלוואה
  • ריבית

העלות הממוצעת היא כמה מאות בודדות של שקלים בחודש,הפרמיה החודשית הראשונית נעה בדרך כלל בין 100-160 ש"ח  עם עלות חודשית ממוצעת של כ-100-200 ש"ח שתלויה בפרמטרים שציינו. חשוב להדגיש כי הסכום משתנה בין חברות הביטוח והבנקים ואין מחיר אחיד לכן חשוב לבצע השוואת מחירים ולקחת הצעה מכמה גורמים.

למה נועד הביטוח?

ביטוח חיים למשכנתא נועד להגן על משפחתו של בעל הבית שנפטר על ידי תשלום יתרת המשכנתא לבנק במקרה של פטירת בעל הבית. זה מבטיח שהבנק לא יצטרך לפנות למכירת הנכס כדי להחזיר את ההלוואה, ובכך להבטיח את מגורי המשפחה בביתם.

כמה עולה ביטוח מבנה לעומת ביטוח חיים למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא, רק לשם השוואה, מיועד למצבים בהם נוצר נזק משמעותי לרכוש המשועבד לבנק. ביטוח מסוג זה מבטיח מתן פיצוי להחזרת הנכס לקדמותו ושמירה על ערכו תוך שמירה על השקעתו של הבנק.

למה חשוב להשוות?

בהשוואת פוליסות ביטוח חיים למשכנתא, חשוב לוודא שסכום הביטוח מתאים לדרישות הבנק ושהכיסוי מתעדכן בהתאם לאורך זמן. מאחר שתשלום הפרמיה הוא חודשי ומתפתח עם הגיל, מומלץ להשוות את העלות הכוללת לאורך כל תקופת המשכנתא.

איך משווים בין החברות?

להשוואת מחירי ביטוח משכנתא, ניתן לקבל הצעה מהבנק או לפנות ישירות לחברות ביטוח שונות. אפשרות נוחה ונגישה היא שימוש בכלי השוואה מקוונים. אתר משרד האוצר, למשל, כולל מחשבון ביטוח חיים המאפשר השוואת מחירי ביטוח חיים למשכנתא. מחשבון זה דורש תשומות כגון מספר המבוטחים, גילם, מצב העישון ופרטי המשכנתא.

מחשבון לבחינת התשלום העתידי

חשוב לציין כי התעריפים המתקבלים ממחשבונים אלו הינם להערכה בלבד ואינם סופיים, שכן הם אינם מתחשבים במצבו הרפואי של הפרט, אשר יכול להשפיע באופן משמעותי על הסיכון לחברת הביטוח וכתוצאה מכך גם על תעריף הביטוח.

חיסכון בעלות של ביטוח חיים למשכנתא על ידי החזרי מס

רוב הזוגות אינם מודעים לכך שהם יכולים לקבל החזר מס עבור ביטוח החיים ששולם במסגרת ביטוח המשכנתא שלהם. לפי סעיף 45א לפקודת מס הכנסה, ניתן החזר של 25 אחוזים ממחיר פוליסת הביטוח, בהתאם לגובה המשכנתא.

לסיכום, הבנת העלויות והגורמים המשפיעים על ביטוח חיים למשכנתא מאפשרת לבעלי בתים לקבל החלטות מושכלות, תוך הבטחה שהם מוגנים כראוי תוך ניהול התחייבויותיהם הכספיות בצורה יעילה.

 

גלילה לראש העמוד