מידע ביטוחי של נפטר בהר הביטוח: מה תוכלו לעשות איתו?

הורים, ילדים ובני זוג שנפטרו, מותירים אחריהם קצוות פתוחים שאנו כמקורביהם נדרשים לטפל בהם, כמו כספים, עיזבונות, רכוש וגם ביטוחים שהשתייכו לאותם אנשים. בחלק גדול מהמקרים, מתברר בדיעבד שניתן להשתמש במידע ביטוחי של נפטר כדי לממש כספים מתוך הביטוחים שהוקמו על שמו, או על מנת להשתחרר מהפוליסה מול חברת הביטוח, שמחויבת כמובן בדמי ניהול.

כיום הודות ליוזמה של משרד האוצר, כל אזרח בישראל יכול לאתר בקלות ביטוחים שונים שקיימים לו או למקורביו שנפטרו. המידע הרחב נמצא באתר בשם הר הביטוח, שבו ניתן לאתר את כל הפוליסות הקיימות לכם או למקורביכם שנפטרו. ההחלטה על הקמת היוזמה, התקבלה לאחר שבמשרד האוצר זיהו מגמה מדאיגה של כפל ביטוחי – מצב שבו אחוז גדול בציבור יצר שני ביטוחים זהים או מקבילים בתקופות שונות, דבר שגרם להפסד כספי משמעותי על דמי הניהול והידק את השליטה של חברות הביטוח במידע הציבורי ללא שיקוף מדויק.

 

מידע ביטוחי של נפטר – מה נותנת הבדיקה בהר הביטוח?

בזכות אתר הר הביטוח, ניתן לצפות בכל הביטוחים ולאתר את כפלי הביטוח השונים. במסגרת הפעולה, ניתן לבדוק גם מהם הביטוחים שקיימים לנפטר ולפנות באמצעותם לחברת הביטוח המתאימה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש: אתר הר הביטוח הממשלתי לא מאתר את כל סוגי הביטוחים, אלא רק את המוצרים של חברות הביטוח השונות. את הביטוח המשלים של קופת החולים שלכם למשל, לא תוכלו למצוא כאן. 

 

מידע ביטוחי של נפטר – אלו סוגי הביטוחים שנאתר עבורכם

 

מידע ביטוחי של נפטר – הביטוחים שנמצאים תחת "ביטוח כללי":

ביטוח רכב: הכולל את ביטוח החובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג', לרבות מידע נוסף דרך חברת "הפול". ביטוח מבנה: ביטוח מבנה ותכולה, ביטוח מבנה בלבד, ביטוח תכולה בלבד, ביטוח דירה וביטוח לבית העסק. 

 

מידע ביטוחי של נפטר – הביטוחים שנמצאים תחת "ביטוחי בריאות":

ביטוח בריאות, לרבות פרטי וקבוצתי אם קיים, כולל קבוצות ביטוח לסוגיהן: ניתוחים בארץ או בחו"ל, תרופות, השתלות, תאונות אישיות (הקיימים רק שנה ומעלה), מחלות קשות, משלימי שב"ן, ביטוח עובדים זרים, ביטוחי ייעוץ ובדיקות, ביטוח שיניים.

 

ביטוח אבדן כושר עבודה – מידע ביטוחי של נפטר 

ביטוח סיעודי, כולל ביטוח סיעודי פרטי או קבוצתי אם קיים (ייתכן שיוצג באופן חלקי).

 

מידע ביטוחי של נפטר – הביטוחים שנמצאים תחת "ביטוחי חיים":

פוליסות ביטוח חיים ללא רכיב חיסכון, ביטוח חיים למשכנתא ופוליסות חיסכון. בהר הביטוח הממשלתי לא ניתן למצוא ביטוחי חיים שכלולים בקרן הפנסיה וביטוחי מנהלים. אותם ניתן להפיק דרך המסלקה הפנסיונית, או לאתר באמצעות שירות המומחים שלנו באתר הר הביטוח הפרטי, שמאתר גם אותם.  

 

מצאתי ביטוחים של הנפטר. מה עליי לעשות?

כל מוצרי הביטוח של הנפטר יוצגו לכם באופן ברור, הכולל את שם החברה המבטחת שבה הוקמה הפוליסה ופרטי ההתקשרות עמה. בשלב זה עליכם לפנות לחברת הביטוח הרלוונטית לכל סוג ביטוח קיים ולהעלות בפניה את שאלת מימוש הפוליסה על שם הנפטר ומה עליכם לעשות כדי לממש אותה, או להעביר אותה על שמכם. בחלק מהמקרים, הביטוח הקיים מתייתר (לדוגמה במצב של ביטוח על רכב שהיה למנוח ואינו בשימוש עוד) ותידרשו לפנות לחברת הביטוח כדי לבטל אותה. 

מומלץ לבדוק האם לנפטר היה ביטוח חיים או ביטוח מנהלים כלשהו, או הפקדות עצמאיות לביטוח פנסיוני שניתן לפעול עבורם. 

אם נפטר אדם בתאונת דרכים, יצטרכו היורשים החוקיים שלו לפנות לחברת ביטוח הרכב לגבי מימוש הביטוח בעקבות נזק שנגרם לרכב (הכוונה היא לקבלת פיצוי בגין הנזק) ולברר האם קיימת יתרה לתשלום על הביטוח, עד לסיום הפוליסה. אם המנוח נפצע בתאונה ונפטר לאחר מכן, היורשים יהיו זכאים לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו למנוח. פיצויים אלו יינתנו מחברת הביטוח שבה התקיים ביטוח החובה. 

במצב שבו למרבה הצער, התרחשה תאונה בין כותלי בית הספר לתלמיד או תלמידה, או במסגרת פעילות שקשורה ללימודים (טיול או משחק ספורט לדוגמה), ההורים יוכלו לבדוק מהם תנאי הפוליסה וכיצד מממשים אותה. חוק לימוד חובה קובע כי יש להנפיק פוליסת ביטוח תאונות אישיות לכל תלמיד ועל המוסד החינוכי הספציפי לספק להורי התלמיד העתק מהפוליסה ולסייע להם בהגשת תביעה מתאימה. 

 

איתור ביטוחי נפטרים בהר הביטוח הפרטי – מדריך לביצוע הפעולה

אנו מודעים לכך שקשת האוכלוסייה המגוונת בישראל כוללת קבוצות אוכלוסייה שלא תמיד שולטות היטב במיומנויות המחשב. לשם כך יצרנו ממשק התקדמות פשוט וידידותי במיוחד, קצר ומינימלי ברמת התפעול וכפתורי הבחירה. לפניכם המדריך המילולי להתקדמות בין המסכים, עד לסיום פעולת איתור מוצרי הביטוח: 

היכנסו לאתר בכתובת https://harhabituach.co.il

במסך הפתיחה, תתבקשו להזין את פרטיכם האישיים – שם פרטי, שם משפחה, מספר תעודת זהות ומספר הטלפון, כדי שמומחי הר הביטוח יוכלו ליצור איתכם קשר ולהנחות אתכם בהמשך התהליך. אם מדובר בחיפוש ביטוחים על שם קרוב שנפטר, יש להזין את פרטיו האישיים.

במסך הבא, תתבקשו לספק את תאריך הנפקת תעודת הזהות, התואמת לזו שאותה ציינתם במסך הקודם. נתון זה נועד לפלטר מתחזים או אנשים שמתיימרים להחזיק בפרטים של מקורביכם לצרכים זדוניים (התחזות לצורך מימוש כספים לדוגמה) ולהבטיח שאתם הם המקורבים האותנטיים והחוקיים של הנפטר. סיבה נוספת להזנת פרט זה, היא כדי להבטיח תאימות עם מספר תעודת הזהות שנמסר ולוודא שלא התרחשה טעות הקלדה. 

במסך הבא תתבקשו להשיב לגבי הנפקת רישיון בשלוש השנים האחרונות ויציאה מהארץ במסגרת שלוש השנים האחרונות. בסיום המענה, עליכם ללחוץ על המשך. 

המסך הבא מהווה הסכמה לגילוי פרטים בין הצדדים, כך שלא יתבצע שום שימוש בפרטים שמסרתם מעבר לקבלת המידע הביטוחי עצמו. יש לחתום בחלונית הלבנה על ידי העכבר, פד הלפטופ או האצבע במסך הטאצ' שלכם. בסיום לחצו על המשך.

כעת עליכם להוסיף מספר פרטי זיהוי לצורך ווידוא מלא של זהות המבוטח. אם ידועים לכם פרטים אלו בנוגע לנפטר, אנא ציינו אותם. אם אינם ידועים, תוכלו להוסיף את שלכם כדי להתקדם. מטרת המסך היא להבטיח גם הפעם, שלא מתבצעת גניבת זהות או שאנשים שאינם מורשים לצפות במידע אינם עושים זאת במקומכם. 

 

אילו פרטים יופיעו במסך האחרון בחיפוש אחר מידע ביטוחי של נפטר

במסך האחרון תופיע רשימת הביטוחים על שם הנפטר מצידו השמאלי של המסך, תחת שמה של חברת הביטוח. הפרטים המלאים בנוגע לפוליסה הקיימת בכל ביטוח שכזה, תועבר אליכם רק בכפוף לחתימה נוספת ולחיצה על כפתור הסיום, המורה על שליחת דו"ח הנתונים אליכם למייל שהוזן.

לחצתם על כפתור הסיום? מעולה. סיימתם את הבדיקה באתר הר הביטוח ודו"ח הביטוחים המפורט יישלח אליכם. באמצעותו, תוכלו לצפות בכל מוצרי הביטוח הקיימים לנפטר ולעשות בהם את הסדר הדרוש. דו"ח זה מופק באופן מקצועי ומהימן מטעם מומחים באתר הר הביטוח הפרטי והוא איננו מועבר דרך קבע לציבור על ידי אתר הר הביטוח הממשלתי של משרד האוצר. מכאן שהדו"ח באתר הפרטי הינו מפורט בהרבה וכולל המלצות רלוונטיות להתנהלות עתידית מול חברות הביטוח, לרבות סוגיית הטיפול במימוש פוליסות הביטוח של נפטרים והכל בהתאמה אישית ומדויקת למוצרי הביטוח שאיתרנו. 

מידע ביטוחי של נפטר

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודמידע ביטוחי של נפטר – מה נותנת הבדיקה בהר הביטוח?מידע ביטוחי של נפטר – אלו סוגי הביטוחים שנאתר עבורכםמידע ביטוחי של נפטר – הביטוחים

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן