בוחרים ביטוח? הצעד הראשון עם הר הביטוח

לכל אדם בישראל ישנן מספר פוליסות ביטוח בתחומים שונים: בריאות, רכב, תכולת דירה, ביטוח פנסיוני, תאונות אישיות, מחלות קשות ועוד רבות אחרות. כל פוליסת ביטוח כוללת מאפיינים ותנאים ייחודים, אך לכולן הרציונל הוא דומה – פיצוי או כיסוי כספי בקרות אירוע מסוים. על אף שהדברים נשמעים פשוטים, פוליסות הביטוח הן עניין מסובך ומורכב להבנה ולא פשוט לבחור בפוליסה המתאימה ובזמן הנכון. אז איך מתחילים לגשת לביטוח? הר הביטוח הוא הצעד הראשון.

הר הביטוח – מה זה בעצם?

הר הביטוח הוא שירות דיגיטלי שהושק על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בישראל בשנת 2017. הסיבה העיקרית להשקתו הייתה הרצון לעודד את השקיפות והתחרות בענף הביטוח ולהקל על הצרכן הישראלי להבין את תיק הביטוח שלו ולאפשר לו לבצע פעולות שונות ביעילות.

במסגרת השירות, כל אדם בישראל יכול בלחיצת כפתור להפיק דו"ח המפרט את כלל פוליסות הביטוח הרשומות על שמו ופרטים נוספים כגון פרמיית הביטוח, הצגת העבר הביטוח בהקשרי ביטוחי רכב, התרעה בפני כפל ביטוח ועוד. תהליך ההפקה הוא דיגיטלי באופן מלא ודורש הזנת פרטים מזהים בלבד. לאחר הפקת הדו"ח ניתן לשלוח אותו בקלות לסוכן הביטוח שלכם או לחברת הביטוח במהירות ולטובת זירוז התהליכים השונים.

הר הביטוח יכול להשפיע על קבלת ההחלטות

דמיינו את הסיטואציה הבאה. ילד ראשון הצטרף למשפחה במזל טוב. מפני שאתם הורים אחראים החלטתם לרכוש לילד הבכור פוליסת ביטוח בריאות ולבטח את עצמכם בביטוחי חיים. התקשרתם לחברת הביטוח והיא כמובן שמחה לצרף אתכם ולבטח אתכם בהתאם לבקשתכם. לחלופין, דיברתם עם סוכן הביטוח שלכם שדאג לסדר את כל מה שאתם צריכים. אלא ששכחתם להתחיל בהר הביטוח ולכן תהליך קבלת ההחלטות שלהם היה לא מיטבי.

מילוי פרטים מהיר ועיון בדו"ח של הר הביטוח עשוי לחשוף פרטים חשובים שישפיעו על הצורך הביטוחי ועל ההוצאה במסגרת כיסויי הביטוח שעל שמכם. למשל, ביטוח שרכשתם זה מכבר ובמקום לרכוש פוליסה חדשה ניתן לעדכן את הקיים בהתאם לצרכים החדשים. אם הנכם מבוטחים במסגרת ביטוח בריאות קבוצתי, למשל, סביר כי תוכלו לצרף תחת ההסכם הקבוצתי את הרך שזה עתה נולד, ולחסוך את התשלום בעבור פרמיה פרטית חדשה.

סיכום

הלכה למעשה, הר הביטוח מאפשר לכם לעשות סדר בתיק הביטוח שלכם. ברוב המקרים כאשר מבצעים סדר וארגון מחדש, מתגלים נתונים חדשים שיכולים להשפיע על הצרכים וקבלת ההחלטות. בייחוד בתחום הביטוח, שהוא מורכב ומסובך להבנה, הפקת דו"ח באמצעות הר הביטוח היא הצעד הראשון שנדרש לבצע בכל שינוי או תוספת לתיק הביטוח שלכם. בעזרת הדו"ח תוכלו לוודא שאין לכם כפל ביטוחים מיותר, או אם ישנו ביטוח שעשיתם בעבר ושכחתם ממנו. ואם לא תרצו להתעסק בזה בעצמכם תוכלו בקלות לשלוח את הדו"ח ליועץ או לסוכן שלכם והוא יוכל לראות את התמונה הרחבה ולהמליץ לכם באופן מושכל ואחראי לגבי מה שדרוש לכם.

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודהר הביטוח – מה זה בעצם?הר הביטוח יכול להשפיע על קבלת ההחלטות בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת ביטוח הביטוח מלווה ומעסיק את

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן