הר הביטוח – להיות בטוחים שאתם מכוסים

על פי הנתונים, בישראל, כל אדם רוכש בממוצע ארבעה מוצרי ביטוח שונים עבור עצמו בהגיעו לבגרות. חישוב זריז מצביע על כך שלמשפחה ממוצעת כ-10 מוצרי ביטוח המכסים תחומים שונים. מדובר בכמות משמעותית ובהוצאה של מאות עד אלפי שקלים בחודש למשפחה, ולכן חשוב להקפיד על סדר והתאמה מרבית בתיק הביטוח. אז איך עושים את זה בקלות וביעילות?

על הקשר בין גיל לביטוח

נהוג לומר כי עם ההתבגרות וההתקדמות בחייו של אדם, כך גם נדרשת התאמה טובה יותר של תיק הביטוח לצרכיו. לדוגמה, הצורך של אדם צעיר ללא משפחה גרעינית בביטוח חיים נמוך מאשר בעל משפחה אשר רוצה לדאוג לקרובים לו במקרה של אסון.

כמו כן, אדם בעל ותק קריירה סביר שיהיה בעל נכסים וחיסכון גדולים מזה של אדם צעיר. כולם מכירים את האמרה הידועה "מרבה נכסים מרבה דאגה", אשר מבטאת גם את הצורך בשמירה על הנכסים וניהול שלהם, בין היתר גם באמצעות מוצרי ביטוח שונים.

המצב הבריאותי המשתנה עם הגיל גם הוא משפיע מרכזי בבחירה ובצורך של כיסוי ביטוחי. בהקשר זה ישנה חשיבות להתאמת המוצרים עוד בשלב מוקדם על מנת לחסוך בעלויות הפרמיה ולהימנע מהחרגות רפואיות שונות.

עושים סדר עם הר הביטוח

מאחר והצורך במוצרי ביטוח עולה עם השנים ובהתאם לנתונים המראים כי כל אדם רוכש במהלך חייו מספר מוצרים, חשוב לעשות סדר אחת לתקופה בתיק הביטוח שלכם. השירות הממשלתי "הר הביטוח" נועד בדיוק למטרה זו. באמצעות הזנת פרטים מזהים תקבלו דו"ח המפרט את כל פוליסות הביטוח רשומות על שמכם ופרטים חשובים נוספים לגבי כל מוצר עליו הנכם משלמים.

השימוש העיקרי בדו"ח הוא לטובת התאמה מיטבית של תיק הביטוח עבורכם. ראשית, תוכלו לוודא כי אין כפל ביטוח. מדובר במצב שכיח בו אדם רכש לעצמו פוליסה, למשל, ביטוח תאונות אישיות, ולאחר מספר שנים רכש פוליסה נוספת. מיותר לציין כי כפל ביטוח, ברוב המקרים הוא מיותר ומגדיל את העלויות השוטפות עבור המבוטח.

שנית, באמצעות סקירה של כלל מוצרי הביטוח, תוכלו להיוועץ בקלות ביועץ או סוכן ביטוח לגבי ההתאמה של המוצרים הנוכחיים עבורכם ובהתאם לנסיבות והתנאים שבחייכם. השימוש בדו"ח המרוכז מקל ומזרז את התהליך, מגביר את השקיפות וחוסך למבוטח זמן רב של איסוף נתונים.

שורה תחתונה

לאורך השנים משתנים התנאים והנסיבות בחייו של אדם. אלה משפיעים על ההתאמה של מוצרי הביטוח המספקים הגנה ושקט נפשי בקרות מצבים שונים. על כן, חשוב לבצע התאמה בכיסויים הביטוחיים השונים מבעוד מועד, תוך שימור הגמישות לשינויים ולצרכים המשתנים.

 

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודעל הקשר בין גיל לביטוחעושים סדר עם הר הביטוח בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת ביטוח הביטוח מלווה ומעסיק את האדם משחר האנושות

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן