הר הביטוח – לעשות סדר בתיק הביטוח שלכם

הר הביטוח הוא שירות ממשלתי שנוסד בידי משרד האוצר ורשות שוק ההון, והוא מתמקד במוצרי ביטוח שמהווים חלק אינטגרלי בחיינו. על פי נתוני משרד האוצר, אזרח ישראלי רוכש בממוצע ארבעה ביטוחים שונים במהלך חייו החל בביטוחי חובה, דרך ביטוחים מהותיים וכלה במוצרי ביטוח משלימים.

סוגיית הביטוח בפני עצמה נגזרת מתפיסת הסיכון של המבוטח, כלומר, ככל שהאדם איננו סובל סיכון כך הוא יעדיף לבטח עצמו במגוון מוצרי ביטוח שונים וערכם יהיה גבוה בעיניו. ולהיפך, ככל שהאדם הינו חובב סיכון או מוכן להסתכן בקרות אירוע ביטוח, אזי ערכם של מוצרי הביטוח יהיה קטן ביחס לקודמו.

תיק הביטוח שלכם - הר הביטוח

למה צריך את הר הביטוח?

בדומה למוצרים מורכבים ועתירי רגולציה אחרים, גם מוצרי הביטוח השונים המרכיבים את תיק הביטוח שלך דורשים הבנה מעמיקה, סדר וארגון. ניתן לומר כי ככל שהאדם מתבגר כך תיק הביטוח שלו הולך ומתרחב. בגיל צעיר, למשל, סביר כי אדם יחזיק רק בביטוח הרכב השכיח, ובהמשך עם התבגרותו ורכישת דירה, הוא יזדקק גם לביטוח מבנה ומשכנתא. בהמשך ככל הנראה יעלה הצורך בביטוח רפואי כלשהו, כמו גם ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה ועוד רבים אחרים.

מוצרי הביטוח נמכרים בנפרד, וכן קיימים מוצרי ביטוח מובנים בחיסכון הפנסיוני כדוגמת קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. עם החלת חוק פנסיית חובה (2008) חוסכים רבים זוכים לכיסוי במסגרת החיסכון הפנסיוני שלהם, ולעתים מבלי מודעות לעניין ותוך יצירה של כפל ביטוחים. בדומה לכך, הביטוח השכיח הנמכר במסגרת קופות החולים, לא פעם מבוצע במקביל לביטוח בריאות פרטי שבידי הלקוח, או להיפך.

ריבוי מוצרי הביטוח מחייב את הצרכן לשמור על סדר וארגון בתיר הביטוח שלו. על מנת להימנע מכפל ביטוחים ותשלום מיותר של פרמיות, כמו גם טיוב וארגון מחדש בעת הצורך של מוצרי הביטוח ובהתאם לשינוי במצבים כדוגמת המצב הכלכלי, המצב משפחתי, המצב הרפואי וכדומה, החשיבות של הר הביטוח עולה כמספק מענה לסוגיה זו.

איך משתמשים בהר הביטוח?

הר הביטוח הוא אתר אינטרנט המספק שירות חשוב לצרכן הכולל סקירה של כלל מוצרי הביטוח הרשומים על שמו, כמו גם העלויות המשולמות בגינם ופרטים נוספים אחרים. שירות זה מסופק על ידי משרד האוצר והרשות לשוק ההון, הביטוח והחיסכון, ולא בכדי. הוא ניתן על ידם על מנת לספק כלי ניהול לאזרח ולשרטט תמונה בהירה בתחום הביטוח, וכל זאת כדי להגביר את השקיפות, התחרותיות והנגישות בתחום הביטוח.

כיצד מתבצע ההליך האמור? באמצעות הזנת פרטים מזהים תוכלו לקבל סקירה של כלל מוצרי הביטוח שברשותכם כגון: ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח חיים ועוד. הר הביטוח מאפשר צפייה בנתונים במהירות ובקלות והוא חוסך את הפנייה לכל חברה מבטחת כפי שנדרש היה בעבר. בנוסף, תוכלו לבצע השוואת עלויות ביחס למוצרים מתחרים באמצעות המחשבונים של משרד האוצר.

איך ניתן לחסוך כסף באמצעות הר הביטוח?

נוסף על האפשרות לביצוע בדיקה עצמית בהר הביטוח, ניתן להפיק ייפוי כוח לצד ג', על מנת שיבצע את הבדיקה עבורכם, תוך ניתוח התמונה והצבעה על כפל ביטוחים במידה וישנו, או הצעה להפחתת עלויות באמצעות הגשת הצעה מתחרה לרכישה של פוליסות דומות. באופן זה הר הביטוח מעודד את התחרותיות בענף ומגביר את השקיפות כדי לסייע לצרכן הקצה בבחירת מוצרי הביטוח ובהסדרת תיק הביטוח שלו.

יתרה מכך, בכל הקשור לביטוח רכב, ניתן להפיק דו"ח של היסטוריית המבוטח. כלומר, בלחיצת כפתור ניתן לספק לחברת ביטוח הרכב בעת חידושו או ניפוקו דו"ח המעיד על עבר ביטוח נקי, מה שמאפשר במקרים רבים להוזיל את פוליסת הביטוח. כאמור, מה שבעבר היה מצריך פנייה למספר חברות ביטוח ומעקב אחר מסמכים שונים, מתאפשר כיום במהירות ובקלות.

סיכום

הר הביטוח הוא כלי חיוני בידי המבוטח במספר היבטים. האחד הוא בכל הקשור להבנה של המוצרים הקיימים בתיק הביטוח שבדרך כלל נמכרים בנפרד ובתקופות שונות בחיי המבוטח. השני הוא באפשרות להבין את העלויות המשולמות בגין מוצרי הביטוח השונים וביכולת לבצע השוואת מחירים בקלות יחסית. והשלישי הוא בהנגשת כלל הנתונים לבעל הפוליסה או בא כוחו כדי לקדם את התחרות והשקיפות בענף במה שעשוי להיטיב עם המבוטח.

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודלמה צריך את הר הביטוח?איך משתמשים בהר הביטוח?איך ניתן לחסוך כסף באמצעות הר הביטוח?סיכום בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת ביטוח הביטוח מלווה

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן