התאמת הביטוח למבוטח – למה זה חשוב ואיך עושים זאת בקלות?

כולנו אוהבים ביטוח בדרך כזו או אחרת. הוא חלק בלתי נפרד מסל המוצרים והשירותים שאנו רוכשים. החל בביטוח חובה לרכב, דרך ביטוח דירה או בעלי חיים וכלה בביטוח חיים או בריאות. בשנים האחרונות גם מתרבים מוצרי הביטוח המוצעים, בין היתר בעקבות הצמיחה הכלכלית, הארכת תוחלת החיים והעלייה במודעות הציבור לצורך בביטוח.

במקרים רבים, אנו מבטחים את עצמו ואז "שוכחים" מזה. העיסוק בביטוח הוא לא תמיד נעים. מדובר בטעות גדולה, מפני שביטוח עליו להיות מותאם לצרכים, מאחר והצרכים שלנו משתנים לאורך החיים. אז איך ניתן להתמודד עם זה? הר הביטוח הוא פתרון מצוין.

למה חשוב לעשות התאמות בתיק הביטוח שלכם

קחו לדוגמה אדם צעיר שהחליט לעשות ביטוח חיים מסוג ריסק. במידה וימות, חלילה, יורשיו החוקיים יקבלו פיצוי חד פעמי של 500,000 שקלים. נשמע מספיק , לא? אולם, במרוצת השנים אותו אדם התחתן ונולדו לו שני ילדים. בנוסף, הוא הצליח בקריירה התובענית שלו והוא מרוויח כ-20,000 שקלים לחודש.

מה יקרה אם אותו אדם, חלילה, ימות בפתאומיות בתאונת דרכים?  משפחתו תקבל פיצוי של 500,000 שקלים. האם מדובר בפיצוי מספק? מאחר ואותו איש היה המפרנס העיקרי בביתו, הפיצוי עלול שלא להספיק מפני שהוא מגלם משכורת חודשית למשך שנתיים בלבד.

המסקנה המתבקשת מהדוגמה שלעיל היא שאת גובה הכיסוי של הביטוח ואת סוג הביטוח נדרש להתאים ביחס לנסיבות המשתנות בחייו של אדם. הביטוח הוא תמיד נגזרת של צורך, שהוא בעצמו תולדה של התנאים והנסיבות המסוימים של כל אדם ואדם.

איך עושים סדר בקלות בתיק הביטוח?

הר הביטוח הוא שירות ממשלתי שנועד בדיוק למטרה זו. באמצעות מילוי טופס קצר הכולל פרטים מזהים, תוכלו לקבל דו"ח מפורט הכולל את כלל מוצרי הביטוח הרשומים על שמכם, ופרטים נוספים כגון עלות הביטוח, גובה הכיסוי ועוד.

באמצעות הדו"ח תוכלו לבדוק ביעילות כי אין כפל ביטוח, כלומר חפיפה בין כיסויים הגוררים עלויות מיותרת. וחשוב מכך, תוכלו לוודא שהביטוחים שעל שמכם מתאימים לצרכים שלכם.

בעזרת הדו"ח של הר הביטוח תוכלו להיוועץ באנשי מקצוע רלוונטיים ותחסכו זמן רב של פנייה ואיתור נפרד של כל מוצר. מאחר וכל אדם בישראל רוכש מספר מוצרי ביטוח לאורך חייו, סביר כי תמצאו כי ישנם דברים שנדרש לעשות בין אם מדובר בהתאמת המוצר הביטוחי, ביטולו או רכישה של מוצר חדש.

השורה התחתונה – אל תזניחו!

אל תזניחו את תיק הביטוח שלכם. כדי להימנע מתשלום מיותר או עלויות גבוהות, וחשוב מכך תוכלו להימנע ממצבים בהם הכיסוי לא יספק את הצורך שלכם במקרה של אסון (לא עלינו). הר הביטוח הוא שירות חיוני במסגרת ניהול תיק הביטוח שלכם. כל מה שנדרש הוא להתחיל בתהליך, שהוא יעיל ובעיקר מועיל. בהצלחה.

 

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודלמה חשוב לעשות התאמות בתיק הביטוח שלכםאיך עושים סדר בקלות בתיק הביטוח?השורה התחתונה – אל תזניחו! בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת ביטוח

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן