חיסכון קטן לטיול גדול

מאז שאני זוכר את עצמי אני עובד שעות נוספות ביום. עוד כשהחבר'ה שלי השתחררו מהצבא והתחילו לנסוע לטיולים הגדולים סביב העולם אני נרשמתי מיד ללימודים ואחר כך התחלתי לעבוד. כל הסיטואציה הזאת גרמה לכך שאומנם עשיתי כסף וקניתי דירה הרבה לפני כולם, אך מצד שני, היה לי צורך עז לטייל. לכן, מיד אחרי שהתחתנתי התחלתי לחשוב על טיול גדול שאוכל לעשות עם אשתי, כי מי אמר שתאילנד או דרום אמריקה באמת שמורות רק לצעירים בני 21 או שאולי בכלל כדאי לי לצאת להפלגת נופש בחו"ל? השאלה האמיתית הייתה מאיפה אני מביא את הכסף, כי להתחיל עוד חיסכון זו הייתה נראית כמו אופציה לא ריאלית. אני חוסך גם ככה לא מעט כספים בכל חודש, מתוך מחשבה שיום אחד, בעזרת השם, יהיו לי ילדים. לכן, להתחיל לשים עוד 600 ₪ בצד בחודש לאורך שנה שלמה כדי שאוכל לנסוע בסוף לטיול זה היה נראה כמו משהו בלתי אפשרי.

 

תוכנית רדיו אחת שמשנה את החיים

יום אחד, עם המחשבות שנעו בין דרום אמריקה, יפן והודו, שמעתי תוכנית רדיו כשהייתי תקוע בפקקים. אני חייב לציין שבדרך כלל אני לא מאזין לדיבורים אלא יותר לשירים, אך באותו יום מצאתי את עצמי שומע דיבורים. לפתע שמעתי שני אנשים, שאני לא יודע בדיוק מי הם היו, מדברים על מיזם חדש וחשוב בשם "הר הביטוח". בשנייה הראשונה לא הבנתי איך זה קשור אלי ואפילו חשבתי להעביר תחנה, אך אז פתאום ירד לי האסימון: הרי גם לי יש לא מעט ביטוחים! בשנייה אחת הצלחתי להיזכר בביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח דירה וביטוח רכב שיש לי, אך האמת היא, שעמוק בפנים ידעתי שיש לי עוד כמה ביטוחים שאני בטח לא זוכר בכלל. הבנתי, מתוך תוכנית הרדיו, ש"הר הביטוח" זה סוג של שירות כזה שיוכל לעזור לי להבין האם אני משלם כפילויות על הביטוחים שלי.

 

בדיקה קצרה שווה אלפי שקלים

מייד כשהגעתי הביתה ואמרתי שלום לאשתי רצתי למחשב, נכנסתי לאתר של "הר הביטוח" והתחלתי למלא שם את הפרטים. מצד שני, יחד עם כל ההתלהבות שלי, ניסיתי להרגיע את עצמי ולהיזכר שבדרך כלל בדברים האלה אין לי הרבה מזל ואני לא מאותם האנשים שמוצאים כספים אבודים. שלחתי את הטופס עם כל הפרטים כפי שביקשו ממני באתר "הר הביטוח" וחיכיתי כמה ימים. ראשית, הדהים אותי לגלות כמה מהר חזרו אלי, כי לא ידעתי שהדברים האלה כל כך יעילים. שנית, החדשות היו עצובות אך גם משמחות: יש לי לא מעט ביטוחים, אני משלם עליהם כפילויות רבות ואני מוציא על כך אלפי שקלים בשנה. החלק הטוב היה שעברתי על הפרטים, בחרתי פוליסות חדשות הרבה יותר אטרקטיביות ואת הכסף שהצלחתי לחסוך מתוך הבירור הזה שמתי בחיסכון קטן לטיול הגדול .

פוסטים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן