כל הביטוחים שלי – איתור כלל הביטוחים

האם אתם יודעים במדויק מהם הביטוחים שקיימים לכם? כמה אתם משלמים בעבור כל פוליסה? ומהם הסיכויים שאין לכם כפלי ביטוח?

 

כל הביטוחים שלי – היבט כללי

אנחנו חיים בעידן של שפע, שבו תרבות הצריכה מדרבנת אותנו לצרוך עוד ועוד, ליהנות מהטבות ומבצעים מפתים, להצטרף לחבילות חדישות שמבטיחות תנאים ומחירים טובים יותר, לשמוע הבטחות נוצצות בנוגע לשירות, אחריות מורחבת, הביטחון האישי והשקט הנפשי בחיים לצד המוצר שרכשנו ועוד המון.

 

סדר פיננסי

ועם כל אלו, מה הפלא שקשה לנו לעשות סדר בניירת, במצב הפיננסי וכמובן בביטוחים. למרות שהריכוז, הארגון והשליטה בכל אספקט בחיינו הוא קריטי, במאמר הזה נתמקד באפשרויות לאתר את כל הביטוחים הקיימים לנו ומדוע מדובר ביתרון משמעותי שיעזור לנו לנהל את חיינו כעת ובעתיד.

 

למה חשוב שכל הביטוחים יופיעו במרוכז?

כדי להסביר מדוע קיימת חשיבות כה רבה למפגש האישי עם מקום שמרכז את כל הביטוחים שלנו, נצטרך לחזור אחורה בזמן, לשנת 2016. עד אותה השנה תחום הביטוח נהנה מיתרונות ברורים מאליהם לעומת הלקוחות: הם הבינו שהקהל יגיע אם יפרסמו לו מבצע, הטבה או תנאים זוהרים והוא יצטרף לאותה חברת הביטוח ככל שהיא "תנצח" מבחינה תחרותית את יתר החברות.

 

מניעת כפלי ביטוח

חברת הביטוח פוצחת בקמפיין, הלקוחות מצטרפים בהמוניהם, חותמים בחיוך על הפוליסה שסוכמה מול הנציגים ונתוני הפוליסה נשמרים בתוך החברה עצמה. מכאן והלאה, הקשר הבא עם חברת הביטוח יתרחש רק אם וכאשר יהיה בכך צורך, או במילים אחרות – כאשר מתרחש חלילה אירוע ביטוחי ואנו מעוניינים לממש את הפוליסה.

 

חברות הביטוח לא מעדכנות אתכם

חברות הביטוח, כמו כל חברה אחרת בשוק, מציעות תחרות שתאפשר להן להגדיל את מעגל לקוחותיהן ולמכור שירות זהה או דומה במחיר מופחת או תחת תנאים טובים יותר. מעת לעת יוצאת כל חברת ביטוח במבצע או בהטבה מדהימה וקוראת ללקוחות נוספים להצטרף גם הם כמובטחים. הדבר יוצר באופן טבעי גלים של מתעניינים חדשים שממהרים להצטרף. בשלב זה, הם ככל הנראה אינם זוכרים שחתמו בעבר על פוליסה דומה בחברת ביטוח אחרת וכעת יש להם כפל ביטוחי.

העובדה שכעת יש מבוטחים רבים מאוד בציבור הישראלי עם כפל ביטוחי, לא מטרידה כלל את חברות הביטוח. דמי הפוליסה משולמים להן חודשית, רוב הלקוחות לא שואלים או מבררים בנוגע לפוליסה הקיימת והן מצידן לא מנדבות מידע כלשהו דרך הטלפון או הדואר.

 

המענה האנושי הולך ומתמעט

לכך צריך להוסיף את גודלן של החברות הגדולות במשק, מה שמשפיע על צורת ההתקשרות עמן ועל היכולת של לקוחות ללא ידע כלשהו בתחום הביטוח לבדוק או בכלל להבין על מה חתמו ומהם התנאים למימוש הפוליסה. כך למעשה רבים לא יודעים אפילו עד היום, שמבוטח בעל כפל ביטוחי לא יוכל לממש את שתי הפוליסות בעת אירוע ביטוחי ויצטרך להפעיל רק אחת מהן. פירושו של הדבר הוא ששולם כסף לחינם על הפוליסה הבלתי מנוצלת.

 

5 מיליארד שקלים מיותרים בקופת המדינה

סוגיית הביטוח שהפכה למוצר צריכה בסיסי כתוצאה מפעילות אדירה של סוכני שטח, חברות תאגידיות עם קמפיינים נוצצים בפריים טיים ושטף המידע באינטרנט וברשתות החברתיות בפרט, יצאה בסופו של דבר משליטה. משרד האוצר והפיקוח על שוק ההון ראו וצפו במתרחש מהצד והחליטו לבדוק מה בדיוק מתרחש.

 

חשוב להכיר

הבדיקה שנערכה מעט אחרי תחילת שנת 2018 העלתה ממצאים מדאיגים ביותר: למעלה מ-6.5 מיליון כפלי ביטוח שעליהם משלם ציבור המבוטחים כ-5 מיליארד שקלים! בחישוב הנתונים שמסר משרד האוצר לתקשורת, מדובר ב-760 מיליון שקלים בשנה בעבור יותר מ-1.7 מיליון פוליסות שבפועל לא מכסות דבר ולא יהיו רלוונטיות לשום אירוע ביטוחי. מעבר לכך, קיימים עוד 4 מיליארד שקלים שהציבור משלם מידי שנה על פוליסות שבפועל אין לו בהן שום צורך.

 

אתר הר הביטוח של משרד האוצר

כתוצאה מהגילויים הללו, החליטו במשרד האוצר לנקוט ביוזמה חדשה שתאפשר לכל המבוטחים לאתר את הביטוחים הקיימים להם במקום מרוכז אחד ולארגן אותם מחדש כראות עיניהם. כאשר המבוטחים רואים במרוכז את כל הביטוחים הקיימים להם: ביטוחי בריאות, חיים, רכב וכד', הם מסוגלים להבין מה קיים ומה לא, כאשר המשמעות החשובה ביותר היא איתור כפלי ביטוח עבור כל פוליסה זהה המשולמת פעמיים שלא לצורך.

 

יוזמת משרד האוצר

היוזמה הזו של משרד האוצר נקראת "הר הביטוח" ובאמצעות תהליך כניסה פשוט וידידותי, יאפשר לכם להתעדכן בכל הביטוחים הקיימים לכם מכל סוג, כולל שם חברת הביטוח שבה קיימת כל אחת מהפוליסות, המחיר החודשי שאתם משלמים עליה ופרטי ההתקשרות עם אותה החברה.

 

מהם היתרונות באיתור כל הביטוחים שלי?

לראשונה, איתור כלל הביטוחים מחזיר את הכוח האמיתי לידי הצרכנים: המידע שעד היום היה שמור רק אצל חברות הביטוח עצמן כעת הופך לגלוי ומאפשר לבעלי הפוליסות לקבל החלטות מושכלות ומטיבות יותר בנוגע לביטוחים האישיים. כך לדוגמה אם קיים כפל ביטוח, אפשר לבטל את הפוליסה הפחות טובה או היקרה יותר.

 

השוואה בין חברות ביטוח

אם ישנו ביטוח שאתם מגלים שהתעריף שלו יקר מאוד, תוכלו כעת לבצע השוואה בין החברות השונות ולקבל החלטה אם לבטל את הפוליסה הזו וליצור אחת חדשה במחיר אטרקטיבי. אפילו תוכלו לבדוק מה התחדש בענף הביטוח ולהבין האם הפוליסה הנוכחית שאתם משלמים עליה אכן עונה על כל הצרכים האישיים שלכם בהווה, או האם היא תואמת שינויים חוקיים או מדיניים שהתרחשו מאז שנוצרה.

 

לא בטוחים מה לעשות? נוכל לעזור

אם אתם לא בטוחים מהו הסדר המדויק שאתם מעוניינים לבצע בביטוחים, אין לכם מושג האם הפוליסה שלכם טובה או גרועה ובאיזו חברת ביטוח להישאר במצב של כפל – פה בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.

חברת הר הביטוח הפרטי (הר הביטוח 2) מורכבת מיועצים וסוכני ביטוח מקצועיים, שיסייעו לכם לקבל החלטות מתאימות בהתאם למצבכם האישי, התעסוקתי והמשפחתי ולהבין מי מהפוליסות כדאי לשמר ועל מי מהן (אם בכלל) צריך לוותר. את הבדיקה תוכלו לבצע מולנו בתהליך פשוט ומרחוק, ללא צורך בפגישה אישית או התחייבות כלשהי.

 

סוכני ביטוח מקצועיים שבודקים הכל עבורכם

מיד אחרי שתסיימו להשתמש במערכת ולצפות בכל הביטוחים שלכם, תוכלו לבחור האם לאשר לנו לבדוק את הנתונים שקיבלתם (כלומר, לתת לנו גישה לצפייה) ואם כן, אנו נסקור, נבדוק וננתח כל פוליסה שלכם, במטרה לענות על כל השאלות שלכם בנושא. אנו מתחייבים להחזיר אליכם תוך 7 ימי עסקים דו"ח מפורט הכולל המלצות בנוגע לכל אחת מהפוליסות וכיצד לפנות לחברת הביטוח הרלוונטית על מנת לערוך שינויים, להקפיא או לבטל.

 

האם המידע בהר הביטוח מאובטח?

חשוב לנו להדגיש שהמערכת הקיימת אצלנו באתר הר הביטוח הפרטי מתממשקת ישירות למערכת משרד האוצר כך שלא מדובר באתר חיצוני ונפרד שמקבל מכם פרטים אישיים. מערכת משרד האוצר הינה מאובטחת וחסויה, כך שאין לנו שום דרך לצפות בפרטים שהוזנו או ברשימת הביטוחים שקיימת לכם. רק באמצעות מתן האישור שלכם, נוכל להורות למשרד האוצר לשתף איתנו את הנתונים (דעו שפעולה זו ע"פ החוק מחייבת הצגת תעודת סוכן ביטוח ולפיכך גורם שאיננו סוכן רשמי ומוסמך לא יוכל לקבל גישה אף פעם).

 

בשורה התחתונה

איתור כלל הביטוחים במקום אחד עושה סדר לאזרחים רבים בפוליסות הקיימות להם, מאפשר לחסוך כסף ולהימנע מפערים שנובעים מחוסר הבנה בתחום הביטוח ואי השקיפות שעד כה חברות הביטוח דגלו בה. אתם מוזמנים לבדוק מהם הביטוחים שקיימים לכם, לברר האם גם לכם יש כפל ביטוחי ולהתחיל לעשות סדר בבלאגן.

פוסטים נוספים

הר הביטוח לקטינים

האם אפשר לעשות הר הביטוח לקטינים

ניווט בעמודכל הביטוחים שלי – היבט כלליסדר פיננסילמה חשוב שכל הביטוחים יופיעו במרוכז?מניעת כפלי ביטוחחברות הביטוח לא מעדכנות אתכםהמענה האנושי הולך ומתמעט5 מיליארד שקלים מיותרים

קרא עוד>>
על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודכל הביטוחים שלי – היבט כלליסדר פיננסילמה חשוב שכל הביטוחים יופיעו במרוכז?מניעת כפלי ביטוחחברות הביטוח לא מעדכנות אתכםהמענה האנושי הולך ומתמעט5 מיליארד שקלים מיותרים

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן