היעדר תביעות הר הביטוח

לעיתים, חברות הביטוח דורשות להציג אישור בגין העבר הביטוח של המבוטח העתידי, או לחילופים אישור על היעדר תביעות, בכדי לקבוע את הפרמיה, ולהוזיל את ביטוח הרכב. בעבר, פעולה זאת הייתה כרוכה בבירוקרטיה וטופסולוגיה רבה, אך כיום, אודות להתקדמות הטכנולוגית, הדבר מתאפשר בלחיצת כפתור דרך האינטרנט, מבלי לבזבז זמן יקר.

במאמר הבא תקבלו הצצה על איך התהליך של קבלת אישור היעדר תביעות נעשה אונליין ובאיזה פשטות תוכלו גם אתם להגיע לאישור זה ללא בירוקרטיה, טלפונים מיותרים ובלי לבזבז את זמנכם היקר. במילים אחרות זמן זה כסף לכן אנו מאמינים שאתם יכולים לנצל אותו על מנת להנות עם המשפחה והחברים או לעבוד ולא על בירוקרטיה ממשלתית וטופסולוגיה מיותרת של ביטוחים, כספים וכדומה. מהו התהליך? במאמר הבא!

 

איך לבדוק היעדר תביעות עם אתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי , הקם כחלק מרפורמה של מעבר אל הדיגיטלי, הוא פלטפורמה המרכזת את כל פוליסות הביטוח של המבוטחים במדינה, והפרטים השונים עליהם. האתר מאפשר למבוטחים, באמצעות הזדהות מהירה, לדעת את המצב הביטוחי שלו, תחת איזו חברה מבוטח, האם קיימת עבורו יותר מפוליסה אחרת, כלומר כפל ביטוחים, ומה מועד תוקפם. מטרתו של האתר, כחלק מרפורמה בענף הביטוח, היא לעודד תחרות, ולמנוע תשלומים מיותרים של מבוטחים.

אתר הר הביטוח מציע שירותים רבים, כחלק מרפורמת הנגשת המידע לאזרח בצורה הטובה ביותר. שירותים אלו כוללים בין היתר חיפוש מוצרי ביטוח, מידע על ביטוחים שונים הקיימים לטובת המבוטח, איתור ביטוחים כפולים, הנפקת דוחות ביטוח שהיו לאורך השנים, וכו'.

 

דו"ח היעדר תביעות

ממש כמו שלאדם חולה, פרמיית הביטוח ככה"נ תהא גבוה יותר מפרמיית ביטוח לאדם בריא, כך המצב גם בביטוח הרכב. גובה הפרמיה תלויה באופן ישיר בסיכון של הנהג, המתבטא בין היתר, בכמות התביעות אותן הגיש לביטוח. דו"ח היעדר תביעות הוא מסמך המעיד כי לבעל הרכב המבוטח, אם בביטוח מקיף או בצד ג', אין תביעות נגד חברות הביטוח, בשלושת השנים האחרונות. המסמך, אינו מכיל את כל היסטוריית התביעות, אלא של השנים האחרונות לרוב, במטרה לתמרץ את המבוטחים. הדו"ח מקנה למבוטח הנחות בגובה רכישת הביטוח, או בגובה הפרמיה, ולעיתים, בהיעדרו, יכולה חברת הביטוח לסרב לבטח את הרכב.

 

מה לעשות בזמן חידוש הביטוח

בעת חידוש הביטוח, או המעבר אל חברה אחרת, המבוטח עומד בפני מושג הנקרא "בונוס מאלוס", כלומר הוא יכול או לקבל בונוס, בעקבות היעדר תביעות – הנחה בביטוח ובפרמיה, או "מאלוס", כלומר תוספת על התשלום ששילם עד היום, בעקבות תביעה בשנה החולפת.

ככלל, דוחות אלה נשלחים אל בית הלקוח באמצעות הדואר, אך כאשר המבוטח רצה לבצע מעבר בין חברות ביטוח, הדבר הסתבך וכלל התנהלות מסובכת ולא פשוטה. המבוטח היה צריך לפנות באופן אישי לכל חברת ביטוח ולבקש דו"ח היעדר תביעות בשלוש השנים האחרונות, לטובת הנחה בביטוח הרכב, או באמצעות המידע האישי של כל חברת ביטוח, והנפקה עצמית של הדו"ח המדובר. הבעייתיות החלה כאשר רשות שוק ההון קיבלו פניות ממבוטחים שאינם מצליחים לממש את זכאותם להנחה, מאחר ולא הצליחו להמציא את דו"ח היעדר התביעות, והדבר התבטא אף בתשלום פיצויים מופחת במקרה של תאונה.

עקב כך, הרפורמה ברשות שוק ההון הולידה אתרים ממשלתיים, המרכזים מידע בעבור האזרחים, ואמורים להפוך את חייהם לקלים יותר. כיום, רשות שוק ההון נותנת גישה, בלחיצת כפתור, אל כל המידע הרלוונטי בענף הביטוח, כמו כן, גם דו"ח היעדר תביעות בפרימיות השונות.

 

איך עושים את זה

לאחר הזדהות ראשונית באתר "הר הביטוח", נפרשים בפני הלקוח אפשרויות מגוונים לבירור הביטוחים העומדים לרשותו, והנפקת דוחות לגופים שונים, לרבות היעדר תביעות, לטובת חברות הביטוח. קבלת הדו"ח, אינה כרוכה, כפי שהייתה בעבר, בפנייה ישירה לכל חברות הביטוח בן המבוטח מבוטח.

לאחר ההזדהות באתר, יש להיכנס ל"עבר ביטוחי לרכב". באזור זה ניתן, לאחר הזדהות באמצעות מספר הרכב שלכם, לקבל את דוח היעדר התביעות הביטוחי. הדוח כולל בין היתר את מספר הזהות של בעל הרכב ואת מספר הרכב אותו אתם מחפשים, החברה המבטחת, תקופת הביטוח וגובה הפרמיה שלכם באותה התקופה וגם היום, סוג הכיסוי במידה שקורה משהו, תאריכי התביעות במידה ויש, וכולי.

היעדר תביעוות

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודאיך לבדוק היעדר תביעות עם אתר הר הביטוחדו"ח היעדר תביעותמה לעשות בזמן חידוש הביטוחאיך עושים את זה בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן