יש לכם היעדר תביעות ביטוח? חוסכים בפרמיה באמצעות הר הביטוח

הר הביטוח הוא שירות חינמי שהוקם על ידי משרד האוצר ורשות שוק ההון הביטוח והחיסכון, ומטרתו עידוד התחרות והשקיפות בתחום מוצרי הביטוח. בדומה למוצרים פיננסיים בכלל, מוצרי ביטוח בפרט הינם מורכבים ועתירי רגולציה, כך שהבנה של המוצר ויכולת ההשוואה בין המוצרים השונים איננה פשוטה. בהקשר זה הר הביטוח מפשט את התהליכים השונים הכרוכים ברכישה, בבקרה ובהשוואה של מוצרי הביטוח המגוונים, וככזה הוא מהווה כלי מרכזי בידי המבוטח.

הר הביטוח מציע למשתמש סקירה ברורה של מוצרי הביטוח הרשומים על שמו וכל זאת בלחיצת כפתור ובאמצעות מילוי פרטים מזהים. אחד היתרונות השכיחים אותו מציע הר הביטוח הוא הפקת נתונים בכל הקשור לסוגיית היעדר תביעות ביטוח, ולכן שימוש בו עשוי להוזיל את הפרמיות במסגרת הליך חידוש ביטוח וקבלת ההחלטות של הלקוח בבואו לרכוש פוליסת ביטוח.

חוסכים בפרמיה באמצעות הר הביטוח

הרציונל של ביטוח

הרעיון שבבסיס הביטוח נשען על סטטיסטיקות מורכבות ועל הסתברויות שונות. רציונל זה מאפשר ללקוח לבטח את עצמו בסכום זניח ביחס לסכום אותו יאלץ להוציא במקרה של קרות אירוע הביטוח מחד, ומאידך מאפשר למנפיק פוליסת הביטוח (חברת הביטוח) לבטח את כלל רוכשי הפוליסות ולהעניק להם כיסוי ביטוח בקרות אירוע הביטוח.

בהתאם לזאת מחושבות פרמיות הסיכון השונות הנסמכות על שורה מגוונת של נתונים כגון גיל המבוטח, מצבו הבריאותי והכלכלי של בעל הפוליסה, ובהקשר האמור גם לגבי היסטוריית הביטוח שלו.

הכוונה בהיסטוריה של המבוטח משמעותה פירוט הממשקים שלו עם הביטוח הרלוונטי או במלים אחרות האם המבוטח הפעיל את הביטוח או שלא. באם המבוטח לא תבע את חברת הביטוח אזי הוא מוכר על ידי חברות הביטוח כאדם בעל היעדר תביעת ביטוח.

לעומתו אדם אשר מרבה להגיש או שהגיש תביעות ביטוח בעבר, עלול להיחשב כלקוח החורג מן הסטטיסטיקה המקובלת של קרות מקרי ביטוח, או ככזה אשר מועד לסיכון מוגבר ביחס לכלל. לפיכך אדם שאינו תבע את הביטוח הרלוונטי והוא בעל עבר ביטוח נקי, ישלם פרמיה נמוכה מכזה אשר הפעיל את הביטוח בעבר.

היעדר תביעות – לחסוך כסף בביטוח הרכב

ביטוח רכב הוא אחד ממוצרי הביטוח הנפוצים ביותר. ביטוח זה מורכב מפוליסת החובה, שכשמה כן היא בבחינת חובה, והיא מעניקה ביטוח בגין נזקי גוף במקרה של תאונה. רובד נוסף בביטוח הרכב שאינו חובה הוא ביטוח צד ג', אשר מספק כיסוי במקרה של נזק רכוש שנגרם בעקבות ובאשמת צד ג'. רובד אחר הוא הביטוח המקיף, המעניק כיסוי במקרה של נזק רכוש גם אם לא נגרם בעקבות צד ג', אלא באשמת המבוטח, כמו גם מגניבה ועוד.

בכל הקשור להיעדר תביעות, הר הביטוח עשוי לחסוך לכם כסף רב. כאמור, באמצעות הפעלת שירות הר הביטוח תוכלו לצפות בכלל מוצרי הביטוח הרשומים על שמכם. בתוך כך תוכלו לבחור בהפקת דו"ח תחת קטגוריית ביטוח רכב. לאחר הזנת מספר הרכב ופרטים נוספים תוכלו להפיק דוחות מגוונים עבור חברת הביטוח, ביניהם דו"ח המאשר כי אתם בעלי עבר ביטוח נקי במידה ולא תבעתם בעבר ודרשתם להפעיל את פוליסת ביטוח הרכב שלכם.

היות ובכל הקשור לנהיגה, חברות הביטוח רואות קשר סיבתי בין היעדר תביעות לבין רמת הסיכון המאפיינת את בעל הפוליסה, אזי הן מעניקות הנחה במחיר הפרמיה בהקשר זה. בהתאם לזאת, בעת חידוש ביטוח הרכב ניתן להפיק את הדו"ח האמור בהר הביטוח, ולהנות ממחירים מותאמים ובכך לחסוך כסף יקר ברכישת פוליסת ביטוח לרכב. יודגש כי עבר ביטוח "נקי" נחשב במידה ולא הוגשה תביעה בשלוש השנים האחרונות וכי לא מדובר בכל תקופת הביטוח.

סיכום

בעבר חידוש או רכישה של ביטוח היו עניין מסובך ומורכב המצריך בירוקרטיה והגשה של טפסים מרובים, וכל בקשה למידע או נתונים נדרשה בפנייה לכל חברת ביטוח בנפרד. כיום שירות הר הביטוח מאפשר לסקור את כלל המוצרים הביטוח הקיימים אצל המבוטח ולצפות בשלל נתונים חשובים. בהקשר זה, הר הביטוח היעדר תביעות, מאפשר למבוטח להפיק בקלות את הדו"ח האמור, ולאפשר לו לבצע הליך התמחרות בין חברות הביטוח השונות, ולבחור בזו המעניקה את ההנחה הגדולה ביותר בהקשר של היעדר תביעות.

 

פוסטים נוספים

על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודהרציונל של ביטוחהיעדר תביעות – לחסוך כסף בביטוח הרכב בטוח שצריך ביטוח – על השיקולים בבחירת ביטוח הביטוח מלווה ומעסיק את האדם משחר האנושות

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן