מציאת ביטוחים למניעת כפילויות

על פי בדיקות משרד האוצר ורשות שוק ההון, עולה כי אחוז גדול ומשמעותי מציבור המבוטחים בישראל משלם על כפלי ביטוח מיותרים למעלה מ-1.7 מיליון שקלים בכל שנה! כפלי הביטוח מהווים למעשה תשלום על שתי פוליסות זהות לגמרי שלא לצורך, משום שבעת אירוע ביטוחי, יתאפשר למבוטח לממש רק אחת מהן. ומה גורלה של האחרת? היא כמובן מתייתרת והכסף ששולם עליה נזרק לפח.

 

האם אתם יודעים על אילו ביטוחים בדיוק אתם משלמים?

הנתונים המדאיגים הללו הביאו את משרד האוצר להזדרז ולהשיק את אתר הר הביטוח, שבו ניתן למצוא את כל הביטוחים הקיימים, לאתר ביטוחים אבודים שלא זכרתם או ידעתם על קיומם ובעיקר להבין האם קיים כפל ביטוחי שצריך לטפל בו. אז מהי משמעותו של כפל הביטוח וכיצד אפשר להיפטר ממנו?

 

כל הסיבות לביטוחים הכפולים שלכם

כמה קל לחיות בתרבות של שפע וצריכה שבה אנחנו רוכשים, משתמשים, זורקים ומחליפים מוצרים מידי יום. אלא שכאשר התרבות מכתיבה את קצב ההתנהלות שלנו, נולדים גם דפוסי פעולה שגויים כמו קבלת החלטות בלתי נכונה או מושכלת בנוגע לביטוחים שלנו.

 

שוכחים מהפוליסה הישנה

ייתכן שבעבר יצרתם פוליסה כלשהי שמעולם לא מומשה (ולפיכך אתם משלמים עליה גם היום) ושכחתם בכלל מקיומה וכעבור מספר שנים קיבלתם הצעה סופר מפתה מסוכן ביטוח, חברים ומכרים, פרסומת ברדיו או בטלוויזיה ליצור בדיוק את אותו הביטוח. אתם כמובן משתכנעים וחותמים בשעה טובה על הפוליסה החדשה שלכם. כל זאת מבלי שזכרתם או ידעתם בנוגע לפוליסה הישנה.

 

התנהלות אישית לא מאורגנת

לעתים כפל ביטוחי נוצר גם כתוצאה מחוסר סדר בתא המשפחתי או בכל הנוגע לביטוחים ממקום העבודה. כך למשל, ייתכן שדרך עבודת בני הזוג קיים לכם ביטוח מסוים שלא ידעתם עליו ויצרתם פוליסה נפרדת עבורו בשלב מסוים.

מאחר ורובנו מחזיקים כיום בכמה חשבונות בנק, סלולריים, רכבים ואפילו נכסים – קל מאוד להבין עד כמה עמוקה היא בעיית כפלי הביטוח. על פניו מדובר בסך הכל בטעות תמימה שניתן לטפל בה, אך בפועל לא רק ששילמתם פעמיים, אלא שבעת אירוע ביטוחי, תאלצו לתמרן בשיא המהירות כדי למצוא את הנכונה או הרלוונטית יותר ברמת התנאים והכיסוי ולהגיש תביעה מתאימה.

 

תשלום על מספר ביטוחים כדי לקבל כיסוי בשפע

אפשרות נוספת היא כאשר קיים כפל בביטוח הבריאות. כך למשל, ייתכן שקיים לכם ביטוח בריאות פרטי מאת חברת ביטוח כלשהי, אך במקביל מתקיים אותו הכיסוי הביטוחי מצד קופת החולים שלכם. במקרים רפואיים רבים תצטרכו להפעיל את הפוליסה שלכם, אך כעת תאלצו לקבל אותם רק מגורם אחד בלבד.

אירוע בעייתי אחר הוא כאשר מתרחש אובדן כושר עבודה: המבוטח לא יוכל להשתמש בכל הפוליסות שמעמידות לטובתו כיסוי בגין אבדן כושר העבודה ועליו לממש רק אחת מהן, מה שמבטא הפסד כספי רב.

 

איך נפטרים מכפלי ביטוח?

ראשית, חשוב להדגיש כי מצב של כפל ביטוחים הוא מצב בלתי רצוי, שמתרחש מטבע הדברים כתוצאה מחוסר ידיעה או תשומת לב יתרה של המבוטח. רובנו לא עוקבים ברמה מקצועית כל כך אחרי הפוליסות והביטוחים הקיימים לנו ובוודאי שלא מתעמקים בכל סעיפי הפוליסה שרכשנו. לפיכך, ריבוי הפוליסות, התעריפים וכספי הביטוח שלנו מוחזקים במספר גורמים שונים וחשוב לעשות בכך סדר יסודי.

 

בודקים את כל הביטוחים במקום אחד

השלב הראשון בניקיון והסדר בבלאגן הביטוחי הוא לבדוק מה באמת קיים לכם. מכיוון שכפל ביטוח הפך למכת מדינה, השיק משרד האוצר את אתר "הר הביטוח", בו כל אזרח ישראלי יכול לבדוק מהם הביטוחים הקיימים לו (ביטוחי חיים, בריאות, רכב ועוד) ולהבין האם יש לו כפל ביטוחי. מצאתם שני ביטוחי חיים? זהו כפל. יש לכם פעמיים ביטוח סיעודי? כפל נוסף. וכן הלאה.

 

איתור פוליסות אבודות

בנוסף לביטוחים הכפולים (או היחידניים, במצב האופטימלי), תוכלו לפגוש גם את כל הפוליסות ששכחתם מקיומם, כמו פוליסה לניתוחים ואשפוזים, פוליסת אבדן כושר עבודה ועוד. כעת תוכלו לבדוק אותן ולהחליט האם הן עדיין מתאימות לכם ותרצו להמשיך לשלם עליהן.

 

איך משתמשים במערכת משרד האוצר?

לשמחת כולנו, מדובר בממשק פשוט ונוח שאין צורך לבצע בו פעולות מורכבות. הכניסה מצריכה הזנת פרטים אישיים כמו תעודת הזהות, תאריך הנפקת תעודת הזהות ומענה לשאלת הכניסה והיציאה מהארץ בשלוש השנים האחרונות.

 

צפייה בכלל הביטוחים

לאחר שפרטי הזיהוי יוזנו פנימה, תוכלו לצפות בכל הביטוחים הקיימים לכם על פי קטגוריות הביטוח הקיימות. חשוב להדגיש כי מרבית פוליסות הביטוח מופיעות כאן, למעט פוליסות ייחודיות כמו פוליסת ביטוח הדירה שחויבתם להקים בעת קבלת המשכנתא.

 

פרטי הפוליסה

בלחיצה על כל פוליסה, תוכלו לעבור פנימה לפרטים חשובים יותר: שם החברה המבטחת אתכם ועלות הפוליסה שאתם משלמים. באתר משרד האוצר אף תוכלו למצוא מעין "מחירון" כללי שמתייחס לממוצע או הטווח הממוצע לתשלום בעבור סוגים שונים של פוליסות. כך תוכלו להשוות בקלות בין מה שאתם משלמים לתעריף המקובל ולהחליט האם שווה ליצור קשר עם חברת הביטוח בנושא.

 

אתר משרד האוצר: פתרון ל-50% מהבעיה

מה שמשרד האוצר ניסה לייצר הוא יתרון. לראשונה מזה זמן רב, יכולים המבוטחים להתעדכן במדויק בכל הפוליסות הקיימות להם, למצוא פוליסות ביטוח אבודות ולזהות כפלי ביטוח מיותרים. מעבר לצפייה במידע גרידא, אפשר לפעול מול החברות השונות באופן מותאם יותר למצבכם הנוכחי:

 

יצרת פוליסה חדשה

לבטל פוליסה קיימת, לבטל פוליסה קיימת וליצור חדשה, לעבור בין חברות, להתמקח על המחיר ולא פחות חשוב – לצלול שוב לעומק כל פוליסה ולהבין האם תנאיה וכיסויה מתאימים לכם לאור שינויים שבוצעו בחייכם ותרחישים שונים שנוצרו מאז שהקמתם את אותה הפוליסה.

למרות הכוח הצרכני הברור שנובע מתוך כל האינפורמציה המוצגת בהר הביטוח של משרד האוצר, בכל זאת נותר דבר אחד פתוח – ההבנה המקצועית בביטוח.

 

סיוע מקצועי בתחום הביטוח

גם אם האינפורמציה מוצגת לקהל המבוטחים באופן ברור, עדיין קשה להכריע בין שתי פוליסות זהות, להבין מי מהן מספקת כיסוי יעיל ורחב יותר בהתאם למצבנו האישי והאם הביטוח הזה או ההוא נחשבים למוצרים טובים ואפקטיביים. ולכן למרות הרצון והניסיון לטפל בביטוחים הקיימים לבד, יתכן שיהיה צורך בסיוע מקצועי שיעזור לכם לארגן את הביטוחים שלכם וליצור מעטפת הגנה עוצמתית, יעילה ומשתלמת לכל תרחיש אפשרי.

 

הר הביטוח הפרטי – אנחנו כאן למענכם

בהר הביטוח הפרטי, אנו מציעים לכל אדם לבדוק את הביטוחים הקיימים לו, לאתר כפלי ביטוח ובאם הם קיימים, ליצור עמנו קשר. בלחיצת כפתור תוכלו לתת לנו הרשאה לצפות בביטוחים הקיימים לכם ולספק לכם ייעוץ מקצועי, אחראי וללא פשרות הכולל המלצות אובייקטיביות בנושא.

אנו נשלח אליכם דו"ח שבו נפרט כל מה שחשוב שתעשו: תבטלו כפל שאיננו מספק לכם כיסוי טוב, צרו קשר עם חברת הביטוח במטרה ליצור מיטוב או הרחבה לפוליסה מסוימת, בטלו ביטוח יקר ומיותר וצרו אחר במקומו.

 

איך משתמשים בשירות שלנו?

באמצעות הר הביטוח הפרטי תוכלו להבטיח לעצמכם תוך זמן קצר התייעלות מדהימה בכל סוגית הביטוח! אז איך עושים את זה? פשוט – נכנסים לאתר הר הביטוח הפרטי (הר הביטוח 2), מזינים את כל פרטי ההזדהות לכניסה וצפייה במידע על הביטוחים ומחליטים האם שווה לאפשר גם לנו גישת צפייה כדי שנוכל לפעול עבורכם בנאמנות, כפי שביצענו לאלפי לקוחות מרוצים.

נדגיש כי הכניסה מאובטחת לחלוטין ואנו לא שומרים את פרטי הגישה או הפוליסות המוצגות בפניכם בשום דרך ובשום תנאי. השירות שלנו ניתן כשירות המשך לכל המעוניין ורק באישורכם הבלעדי.

 

פוסטים נוספים

הר הביטוח לקטינים

האם אפשר לעשות הר הביטוח לקטינים

ניווט בעמודהאם אתם יודעים על אילו ביטוחים בדיוק אתם משלמים?כל הסיבות לביטוחים הכפולים שלכםשוכחים מהפוליסה הישנההתנהלות אישית לא מאורגנתתשלום על מספר ביטוחים כדי לקבל כיסוי

קרא עוד>>
על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודהאם אתם יודעים על אילו ביטוחים בדיוק אתם משלמים?כל הסיבות לביטוחים הכפולים שלכםשוכחים מהפוליסה הישנההתנהלות אישית לא מאורגנתתשלום על מספר ביטוחים כדי לקבל כיסוי

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן