הר הביטוח בדיקה

"הר הביטוח" הוא מנוע חיפוש חינמי, לאיתור פוליסות ביטוח, ואחד מתוך 3 אתרים: "הר הכסף", ו"המסלקה הפנסיונית", שהועלו לאינטרנט, על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון של משרד האוצר. בשלושת אתרים אלו, ניתן לערוך בדיקה, למציאת כספים שונים. הר הכסף, גם הוא מנוע חיפוש חינמי, שניתן לאתר בו חשבונות של קופות גמל, קרנות פנסיה ופוליסות ביטוח. בנוסף, ניתן גם לחפש בו, גם חשבונות בנק רדומים. במסלקה הפנסיונית, ניתן לחפש חסכונות פנסיוניים, תמורת תשלום סמלי לכל חיפוש. 

 

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

רשות שוק ההון, היא רשות ממשלתית, הקיימת תחת משרד האוצר. הרשות אחראית להסדרה ופיקוח, של השירותים הפיננסיים בישראל. תפקידי הרשות, הם להגן ולשמור על האינטרסים של המבוטחים והחוסכים, ולהבטיח את יציבות הגופים המוסדיים, כדי שיוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם, כלפי הציבור. השקת מנועי החיפוש השונים נעשתה, בעקבות הצטברות כספים רבים, בחברות הפיננסיות השונות, כספים שהקשר שלהם עם בעליהם, נותק.

 

בעיית כפל ביטוחים

בעיית כפל הביטוחים, הינה בעיה ידועה בעולם הביטוח. כפל ביטוחים הוא מצב, בו מבוטח רוכש מספר ביטוחים שונים, ממספר חברות ביטוח שונות, וקיים בהם כיסוי ביטוחי על רכיב זהה. במצב כזה, המבוטח משלם על מספר פוליסות, אך במקרה של תביעה אין כפילויות, והוא יקבל את כספי הפיצוי רק מביטוח אחד. באופן זה, המבוטח מפסיד כסף רב, ואילו חברות הביטוח, מרוויחות על חשבונו. אתר הר הביטוח, נועד לעזור לצרכן לעשות סדר, בביטוחים הקיימים על שמו.

 

דוגמה לכפל ביטוחים

כפל ביטוחים נפוץ במספר ביטוחים, לדוגמה ביטוחי בריאות: בישראל, יש חובת ביטוח בריאות ממלכתי לכל אזרח, על פי חוק. רוב האזרחים מבטחים את עצמם, בנוסף, גם בביטוחי בריאות משלימים, המוצעים דרך קופות החולים השונות. זאת ועוד, יש כאלו המבוטחים בביטוח בריאות קבוצתי, דרך מקום העבודה, ויתרה מזאת, גם מבטחים את עצמם בביטוח בריאות פרטי. 

 

מדוע נגרם כפל ביטוחים

כפל ביטוחים, נגרם על ידי מבוטח המאמין, ללא הבנה ביטוחית נרחבת, כי תוספת של ביטוחים, מבטחת אותו באופן מושלם. המבוטח מאמין גם, שתוספת של ביטוח, תפצה אותו במקרה של תביעה – ביותר כסף. אזרח שאינו מבין בתחום הביטוח, אינו בודק אותו לעומק, ואינו יודע בדיוק, מהן אפשרויות הכיסוי הקיימות. במקרים רבים גם חברות הביטוח עצמן, דוחקות במבוטח לרכוש ביטוחים נוספים, שאין לו בהם צורך, וכאלו שגם סוכן הביטוח עצמו – אינו יודע בדיוק מה כוללת הפוליסה שלהם.

 

כיצד בודקים כפל ביטוחים

קיימות מספר אפשרויות, לבדיקת כפל ביטוחים. כניסה עצמאית, לאזור האישי, באתר חברות הביטוח השונות, בהן מבוטח האזרח, מאפשרת בדיקה של רכיבי הביטוח. ניתן לקבל עזרה עבור כפל ביטוחים, מסוכן ביטוח. סוכן יכול לפרט את הביטוחים הקיימים ולהצביע על הכפילויות – אם קיימות. סוכן יכול גם, להמליץ איזה מהביטוחים כדאי לשמור ועל איזה מהם ניתן לוותר. לבסוף, בדיקה של כפל ביטוחים, יכולה גם להיעשות באתר הר הביטוח, שהוקם בדיוק לשם כך.

 

אתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא מנוע חיפוש חינמי, לאיתור פוליסות ביטוח. בכניסה לאתר, תתבקשו להכניס מספר זהות, גם במקרה של אדם שנפטר, והאתר יאתר את כל הפוליסות הרשומות על מספר זהות זה. באתר ניתן לאתר סוגים שונים של ביטוחים: 

  • ביטוח חובה – ביטוח המכסה נזקים גופניים, שנגרמו לכל הנפגעים מתאונת דרכים, בגלל הרכב המבוטח.
  • ביטוח רכב מקיף וביטוח צד ג' – ביטוח המכסה נזקים שנגרמו לרכב או לצד שלישי, עקב השימוש ברכב המבוטח.
  • ביטוח חיים – עם או בלי חיסכון. ביטוח חיים עם חיסכון פנסיוני, יופיע באתר הר הכסף.
  • ביטוח בריאות – פרטי או קבוצתי.
  • ביטוח למקרה מוות ללא חיסכון – פוליסת זו קיימות גם במשכנתא, ומעניקה למוטבים של המבוטח שנפטר, את סכום הביטוח.
  • ביטוח מקיף לדירה – פוליסה המכסה נזקים שנגרמו למבנה ולתכולתו.
  • ביטוח מקיף לבית עסק – פוליסה המכסה נזקים שנגרמו לבית עסק ולתכולתו.

 

בנוסף ניתן לאתר בהר הביטוח גם חסכונות כגון:

  • קרנות פנסיה חדשות וותיקות.
  • קופות גמל
  • קרנות השתלמות
  • ביטוחי מנהלים

 

תוצאות החיפוש

בתום החיפוש בהר הביטוח, מתקבל דף תוצאות, המכיל את כל הביטוחים הקיימים עבור מספר הזהות, שהוכנס למערכת. דף התוצאות, מציג עבור כל סוג הביטוח, גם את תקופת הביטוח שלו, המחיר ששולם על הפוליסה, ובאיזה חברת ביטוח קיים הביטוח. כל שינוי בפוליסות הקיימות, נעשה מול חברות הביטוח עצמן, ולא באתר. בעזרת מחשבונים הקיימים באתר, ניתן גם לערוך השוואה בין הפוליסה הקיימת, ובין הצעות דומות של חברות ביטוח אחרות. 

 

תוצאה של כפל ביטוחים

במקרה וקיים כפל ביטוחים, בתוצאות שהנפיקה מערכת הר הביטוח, כדאי להעזר עם איש מקצוע. באופן זה, תתאפשר בדיקה מקצועית של הביטוחים, כך שהביטול יהיה רק במקרה ונמצאו שני ביטוחים זהים לחלוטין. זאת, כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה במבוטח.

 

מגבלות הר הביטוח 

מערכת הר הביטוח, מייצרת שקיפות מלאה לטובת המבוטח, אך קיימות בה מספר מגבלות שכדאי להכיר. באתר הר הביטוח, לא ניתן לעשות כל פעולה, מלבד צפייה בנתונים הקיימים של הביטוחים שנרכשו. כל פעולה של שינוי או ביטול של ביטוח, נערכת מול חברת הביטוח עצמה.

בנוסף, הנתונים הקיימים במערכת הר הביטוח, מתעדכנים אחת לחודש, על ידי חברות הביטוח. חברות הביטוח מזרימות לאתר, נתונים מעודכנים, אולם, במידה ונרכשה פוליסת ביטוח בסמוך לעדכון, פרטיה יתעדכנו רק בעדכון הבא – כלומר כעבור חודש. מידע ביטוחי מעודכן לחלוטין, ניתן לברר באזור האישי של חברת הביטוח. 

 

הצעדים שנוקטת רשות ההון 

השימוש הניכר, שנעשה במערכת הר הביטוח על ידי אזרחי ישראל, מצביע על הצורך האמיתי של הציבור לדעת, על אלו ביטוחים הוא משלם, והאם קיים כפל ביטוחים. רשות שוק ההון של משרד האוצר, מחייבת כל רכישה של ביטוח, בהליך מסודר מול חברת הביטוח. הליך זה, כולל בירור והתאמת הביטוח לצרכי למבוטח, וכולל שימוש, במערכת הר הביטוח. בנוסף, רשות ההון, גם אוסרת על חברות ביטוח וסוכני ביטוח, למכור מוצר ביטוח כפול לאזרח, אלא אם הצהיר על כך האזרח עצמו, באופן מודע.

 

כדאי להיזהר

הר הביטוח הינו מנועי חיפוש חינמי, אך כיום יש חברות רבות, המציעות לערוך את החיפוש עבור האזרח התמים, וגביית כסף על שירות הניתן בחינם. בהקלדה של מילות החיפוש "הר הביטוח" למשל, מגיעים בתוצאות, גם לחברות אלו, הקוראות לעצמן, בשמות מנוע חיפוש זה ודומים לו. לפני הכניסה לאתרים, כדאי לבדוק היטב, שאכן הגעתם למקום הנכון.

 

לסכום

השקת מנוע החיפוש החינמי הר הביטוח, נעשתה על ידי רשות שוק ההון, בעקבות מקרים רבים של כפל ביטוחים. כפל ביטוחים הוא מצב, בו מבוטח רוכש מספר ביטוחים שונים, ממספר חברות ביטוח שונות, וקיים בהם כיסוי ביטוחי, על רכיב זהה. כפל ביטוחים, נגרם על ידי מבוטח המאמין, ללא הבנה ביטוחית נרחבת, כי תוספת של ביטוחים, מבטחת אותו באופן מושלם. החיפוש בהר הביטוח מציג עבור כל סוג הביטוח, את תקופת הביטוח שלו, המחיר ששולם על הפוליסה, ובאיזה חברת ביטוח קיים הביטוח. 

פוסטים נוספים

בוחרים ביטוח? הצעד הראשון עם הר הביטוח

בוחרים ביטוח? הצעד הראשון עם הר הביטוח

ניווט בעמודרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכוןבעיית כפל ביטוחיםדוגמה לכפל ביטוחיםמדוע נגרם כפל ביטוחיםכיצד בודקים כפל ביטוחיםאתר הר הביטוחתוצאות החיפושתוצאה של כפל ביטוחיםמגבלות הר הביטוח הצעדים שנוקטת

קרא עוד>>
הר הביטוח - להיות בטוחים שאתם מכוסים

הר הביטוח – להיות בטוחים שאתם מכוסים

ניווט בעמודרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכוןבעיית כפל ביטוחיםדוגמה לכפל ביטוחיםמדוע נגרם כפל ביטוחיםכיצד בודקים כפל ביטוחיםאתר הר הביטוחתוצאות החיפושתוצאה של כפל ביטוחיםמגבלות הר הביטוח הצעדים שנוקטת

קרא עוד>>
הר הביטוח לקטינים

האם אפשר לעשות הר הביטוח לקטינים

ניווט בעמודרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכוןבעיית כפל ביטוחיםדוגמה לכפל ביטוחיםמדוע נגרם כפל ביטוחיםכיצד בודקים כפל ביטוחיםאתר הר הביטוחתוצאות החיפושתוצאה של כפל ביטוחיםמגבלות הר הביטוח הצעדים שנוקטת

קרא עוד>>
על השיקולים בבחירת ביטוח

בחירת ביטוח

ניווט בעמודרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכוןבעיית כפל ביטוחיםדוגמה לכפל ביטוחיםמדוע נגרם כפל ביטוחיםכיצד בודקים כפל ביטוחיםאתר הר הביטוחתוצאות החיפושתוצאה של כפל ביטוחיםמגבלות הר הביטוח הצעדים שנוקטת

קרא עוד>>
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן